49

Postat i kategorin Keeps in track.

1 - The connections between evil and good

 
Jocelyn Campell
"Så vad händer efter skolan?" frågade min bästavän Holland. Hon smaskade på sitt tuggumi och lekte ointresserat med sitt hår. "Jag vet inte" suckade jag och öppnade skåpet.
"Sex med Jackson?" jag himlade med ögonen och smälde igen så luften small till i hennes ansikte.
"Kanske?" svarade jag fast mer som en fråga. Vi började gå mot utgången och Holland frågade dem här irriterande frågorna som fick mig nästan dra av mitt hår. Jag orkade inte lyssna på henne längre så jag stängde ut hennes röst med en vandrande blick på skolgården

"Jocelyn,tillbaks till jorden!" Holland knäppte med fingrarna framför mitt ansikte jag ryckte till och kollade på henne. "Aa, ehm jag vet inte?" svarade jag på hennes fråga innan.
"Men skit i det nu" la jag till snabbt när jag fick syn på Jackson och han kompisar stå vid trappan.
"Hej baby" sa han, jag kramade om hon och gav han en snabb kyss på läpparna.
"Hänger du med till Rivers hus?" jag slickade mina torra läppar och skakade på huvudet.
"Måste var hemma innan mina små bröder" sa jag besviket, han nickade och kysste mig på kinden.
"Jag ringer dig ikväll?" jag nickade innan jag vände mig om och gick till bilen med Holland vid min sida.

***

"Är de där dina bröder som sitter på trappan?" jag kisade med ögonen från bilfönstret.
"Dem är tidiga" skrattade jag när jag såg hur mycket de led av den kalla kylan. Jag kramade snabbt om Holland och steg ut från bilen. Killarna hörde hur bildörren smälldes igen och de kollde snabbt upp. När dem fick syn på mig komma gående mot dem reste de sig upp och blängde på mig.
"Förlåt killar!" skrattade jag oskyldigt. De fnös till och härmade min röst. Jag låste upp dörren och dem skyndade sig snabbt in i värmen.
"Sätt er i vardagsrummet så fixar jag varm chocklad till er" jag ville gottgöra de för att min lata arsle fick dem att vänta ute i de kalla luften. Jag skyndade mig in i köket och satte på Expresso maskinen.

5 minuter senare.
I min hand hade jag en bricka med två koppar, varm chocklad och en varsin talrik med ostsmörgåsar på.
Jag dukade fram det framför dem och dem kollade inte ens på mig, inte en ända blick utan var helt inne i något tv program. "Ät nu!"
"Tack slav" sa Cole och Dylan skrattade. Finns de någon torrare än mina två bröder? De börjde vibrera i min ficka, jag gräve upp min mobil från bakfickan och svarade utan att kolla namnet.
"Jocelyn" svarade jag i telefonen.
"Hej gumman, kan du göra mig en tjänst?"
"Visst, vad behöver du mamma?"
"Du måste hämta ett par papper till mitt jobb?" jag nickade men kom kort efter på att hon inte såg mig.
"Ja?"
"Kassaskåpet i mitt rum, kan du gå ditt nu?" jag reste mig upp från soffan och joggade upp för trappan.
När jag kom in i mammas rum, tog jag ner en stor tavla och kollde på kassaskåpet som befann sig bakom där. "Mmh" sa jag, så att hon skulle förstå att jag var klar. "Koden är 7018- 03" jag drog runt den runda knappen till alla nummer och tryckte in knappen när jag var klar. Med ett klick öppnade jag den och fick syn på alla pengar och massa papper.
"Kan du leta efter en gul pärm på överstafaket" jag granskade med blicken och fick snabbt syn på den gula pärmen.
"Hittat!"
"Kan du komma med den till mitt jobb så snabbt du kan?"
"Jag är där om 10" jag avslutade samtalet, la tillbaks tavlan, och pärmen bärde jag mellan över armen och midjan.
"Killar jag ska till mammas jobb, sköt er!" ropade jag ut från hallen. Jag hörde dem mumla något ohört men de hörde mig så jag stängde dörren och försvann ut till bilen.

*** 

Jag parkerade utanför banken och drog ut nycklarna från tändningshålet. Dörrarna öppnade automatiskt när jag ställde mig framför den och sedan gick jag in. Med en sökande blick letade jag efter min mamma, banken var folktom idag, gemfört mellan vissa andra dagar då de alltid brukar vara fullt.
När jag äntligen fann vad min blick sökte efter steg jag fram till henne..
"Vem är världens bästa dotter?" skröt jag när jag hade kommit fram till hemne och lagt pärmen på bordet.
Hon log stort och tog pärmen i sina händer. "Tack gumman!" jag skulle precis fråga henne hur hennes dag har varit och varför de var så folktomt idag, fast blev avbryten av ett högt "pang" ljud som ekade i väggarna.
Min mammas ögon kollade storögt mot ingången och de få människorna som var här skrek.
"ALLA NER!" skrek en mörk röst.

Flera skottljud dundrade i mina öron, skrikande folk som höll för sina öron, fast jag stod helt stilla. När de hemska ljudet som nådde mina öron till maximal äntligen hade tystnats ner tog jag min tid och vände mig om.
"Jocelyn" visk-skrek min mamma. Jag ignorerade henne och kände själv hur obehagligt de var i luften, folk andades av rädlsa och kvinnor började gråta men alla stod stilla, förutom jag då som hade vänt mig om. 

Tre män hade på sig något konstigt svart tyg för ansiktet. Men en av dem hade bara luvan på sig och en svart scarf som täckte för munnen inklusive näsan. De kollade mot mitt håll för jag var ju den ända som gav ifrån sig ett ljud.
"LÄGG ER NER PÅ GOLVET!" upprepade dem ett fler tal gånger och började gå åt sitt eget håll, med riktande pistoler i handen
"HÅLL KÄFTEN!" skrek en man som kastade en gråtande kvinna på golvet. Jag flämtade till och märkte inte själv att någon var påväg mot mitt håll. Mannen knuffade mig så att jag snubblade ner på golvet och riktade sedan pistolen mot min mamma. Min mamma kollade ner på mig och jag glodde på henne och mannen bara med rädlsa
"Jävla kärring, kolla på mig!" skrek han. Hon vände snabbt huvudet mot han, och vågade knappt andas. Mannen backade bakåt och gick sedan runt mig. Min mamma mimade jag är ledsen och sedan gjorde hon ett rörelse, mannen gick snabbt fram till henne. 
"DU TRYCKTE INTE PÅ KNAPPEN" skrek mannen i hennes ansikte och tårar började rinna ner från min mammas ögon, de knäckte mitt hjärta att se min mamma så här svag. 
"FUCK" skrek han och slog till min mammas huvud med pistolen. Jag skrek till precis som alla andra kvinnor i salen gjorde. Jag reste mig snabbt upp och sprang till min mamma. 
"ÄR DU DUM I HUVUDET?" skrek jag i mannens ansikte och sparkade honom allt jag kunde mellan hans ben. Han tjöt till och jag sparkade bort pistolen från hans hand, vilket var dumt för innan jag hann regera flög jag kraftigt in i glasdörren, den gick inte sönder för att hela den här banken hade väldigt starka fönster, men om jag gick sönder de vet jag inte.
"JÄVLA FITTA" skrek mannen som låg ner på glvet och höll för sin nederdel. Jag kollade skräckslagen upp mot mannen som hade knuffat in mig i fönstret, men han såg inte så gammal ut som jag hade trott, de var han som hade haft på sig luvan och den svarta scarfen, Han riktade pistolen några centimeter från mitt ansikte. Mina händer började skaka men jag kunde inte gråta, jag var helt stum. Mina andetag skakade när jag kollade bort från pistolen och upp på honom. Hans ljusabruna ögon glänsde från ljuset och jag vågade inte kolla någon annanstanns än in i hans ögon. Jag hörde hur männen skrek i bakgrunden men jag kunde inte få ihop vad dem sa. Allt jag kunde koncentrera mig på var, hans hasselbruna ögon, pistolen och mina andetag. Killen rynkade på sin panna och vände sig om fortfarande med pistolen riktad mot mig. 
"PENGARNA DÅ?!" hörde jag han skrika.
"SKITI PENGERN JUSTIN, POLISEN ÄR HÄR SNART" 
"Vad ska jag göra med henne?" sa han i en normal ton nu och viftade pistolen mot mig.
"SKJUT HENNE" skrek en vällkänd röst, han som jag hade attackerat. 
Killen som tydligen hette Justin vände sig om mot mig. Hans ögon var inte längre ljusa bruna dem hade förändrats till svart. Jag stelnade till när han tog bort säkringen och var halvsväg på avlossarknappen. 
"Snälla" viskade jag och en oväntat tår föl ner för min kind. Han slöt sina ögon och jag kunde höra hur dem andra skrek efter hans namn. Några sekunder efter öppnade han sina ögon, gav mig en sista blick innan han vände sig om och sprang ut. Jag andades lättnat ut. Jag är inte död. Han släppte mig fri. Jag tänkte på hur hans ögon ändrades till läskigt svart, och när han öppnade sina ögon igen var han tillbaks till ... ljusbrun ögon.

De blev Keeps in track som fick fler röster än All That Matters, är ledsen för er som verkligen ville läsa All That Matters men majoriteten blev så här. Tack för att ni röstade och skrev ner era åtsikter har läst varenda en. Nu får vi se om statistiken ökar.
Vad tycker ni om första kapitlet?
- Fråga - Hur många här kollar på Teen wolf?
Svar - Min favorit serie, älskar säsong 3! 


Kommentarer
Jessica säger:

Asså omg!!!! Faller aldrig för noveller efter första kapitlet men du fick mig verkligen på fall!!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Janaa säger:

Herregud, älskar det! Tycker det är sjukt bra och åhhh vill bara läsa mer! Snälla snälla kan nästa kapitel komma i helgen??

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Såå jävla bra längtar sjukt mycket tills nästa OMB ja döööör

KOMMENTAR SKRIVEN:

Ida säger:

Ååh.. Vad bra! Vill bara ha mer direkt, men det vet vi alla att det inte går! Älskade första kapitlet, älskade att Justin lät henne gå. Ååh.. Får ångest, kan inte beskriva med ord hur bra det va?! HAHAHA..
SVAR: kollade på Teen wolf förut, jag och min kompis brukade ha 'Teen wolf' maraton! Haha.. Men nu har vi glidit isär och jag har glömt bort serien..

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

OMG SÅ BRAAA!!

Jag ÄLSKAR Teen Wolf. Försöker få alla mina kompisar att kolla på det xD

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://jdbnovel.blogg.se

Viki säger:

ÅHHHH!!! Så så så bra! Vill bara läsa mer och mer

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Novell kommer bli super bra tror ja.

TEEN WOOOOLF ÄLSKAAAR SERIEN

KOMMENTAR SKRIVEN:

Sofia säger:

Jätte bra kapitel och du skriver fint. Men jag måste få fråga dig, varför spelar statistiken för roll? Om du gillar att skriva noveller så borde det inte spela någon roll. Som jag förstått det nu verkar du nästan hela tiden vill fokusera på hur många det är som läser och inte på att du ska tycka att det är roligt och att du gör det för din egen skull. Jag går gärna in på din blogg och läser novellen, säger inget om det. Men det blir roligare om du skulle fokusera mer på vad vi tycker, vad vi tycker du kanske kan förbättra osv. Detta är ingen hat kommentar och hoppas verkligen inte på att du ska ta detta som kränkande på något vis, för det är snarare tvärtom jag menar. Jag vill att du ska göra denna novell för din skull, för att du tycker att det är roligt att skriva och sen blir dina läsare som en bonus på det. Jag har aldrig skrivit någon offentlig novell, så jag kan inget om sånt, men den sak jag egentligen vill att du kanske ska fundera lite på är, varför gör du denna novell? För att du tycker att det är roligt och att du gör det för dig själv, eller för att du vill ha läsare och sedan inte bryr dig om det andra. Ta nu som sagt inte denna kommentar som hat eller så, för det är verkligen verkligen inte menat så. Ha en trevlig helg, kram

KOMMENTAR SKRIVEN:

Amanda säger:

OTROLIGT BRA!!
Älskar den redan *-*
OTROLIGT GRYM!

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://amandamariajennifer.blogg.se/

Ariana säger:

JA!! Jätte taggad till nästa kap!👏👏👏👏👏👏
Du skriver som en gud🙏

KOMMENTAR SKRIVEN:

EMelie säger:

NEJ SNÄLLA ALL THAT MATTERS!!! Båda verkar bra men ATM är ju när han är känd! Snääälllaaaa!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

As bra!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Sanna säger:

Ohmygod så jäkla bra got to love it

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Den verkar sjukt bra 😍

KOMMENTAR SKRIVEN:

NUTELLA säger:

ÄLSKAR DET!!! SÅ SJUKT BRA!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Emilia säger:

Så jävla bra! denna novellen verkar bli sjukt bra och jag är glad att det blev den!<3

Svar: nä men mina kompisar gör det så jag funderar på att börja :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Ylva säger:

MEER🙏
Den va jätte bra!😲🔫

KOMMENTAR SKRIVEN:

astrid säger:

jag röstade på all that matters men jag tror ärligt att jag kommer tycka om den här mer nu när jag läst ett kapitel, haha!

jag ser också teen wolf!:D

KOMMENTAR SKRIVEN:

Camilla säger:

Den var faktiskt väldigt bra! Men jag är fortfarande skeptisk, skulle hellre velat ha ATM :(

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Åhhhh så perfekt!!! Svar: Ja, jag tittar på teen wolf. Är på avsnitt 8 s1 så har precis börjat men den är bra än så länge!!:!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Lisa säger:

Jätte bra skriiiiv mer❤️

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

bSwubdkapjdskbdkzjsksk såååååå FREAKING fucking bra OMG jag dööööööör!!!!!!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

ebba säger:

Sjukt braaa !!! Älska när justin e badass
Svar: jaaaaag ! den serien e grym

KOMMENTAR SKRIVEN:

Fanny säger:

Otroligt bra. Jag tror på den här novellen.

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

haha, jag gissade väl på att du kollade på teen wolf då Jocelyn är någon därifrån, och Holland heter hon på riktigt:)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Mel säger:

SÅ BRA

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Sååååå bra!!! Du skriver helt fantastiskt! Man lever sig verkligen in i det du skriver och glömmer bort allt runt omkring en!:D

Jag kollar på teen wolf och jag bara älskar den serien, den är en utav dem bästa som gjorts!:))

KOMMENTAR SKRIVEN:

Lmssy säger:

Har sett Teen Wolf sedan säsong 1 xD

P.s Så bra!!

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://lmssy.blogg.se

Anonym säger:

BRAAA!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Ellen säger:

Jätte bra kapitel. Kan inte vänta tills det kommer ett nytt'

KOMMENTAR SKRIVEN:

Ellinore säger:

hur bra som helst! längtar tills nästa kapitel!!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

El säger:

ÅH så fucking jävla bra. Du är heeeelt otrolig, du skriver så jäkla bra så det är sjukt. Visst några fel här och där men vad fan gör det när du skriver så bra? Du är iallafall skit bra och jag älskade detta kapitlet!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Thilda säger:

OMG ordlös.. Riktigt bra kapitel!! du äger på att skriva dina kapitel, du får alltid till dom så bra. Längtar till nästa kapitel. :D<3

svar: Jag tittar inte på Teen wolk men typ många säger att serien är riktigt bra så jag funderar starkt på att börja kolla på den. :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Celebnovell säger:

Sjukt bra - precis som alltid! :D
Sv: Nope.. kollar inte på serier haha. xD
Fråga: Vad heter tjejen i headern? :P

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://celebnovell.blogg.se/

Were säger:

Okej detta var GRYMT jag röstade på all that Matters men detta är nog nästan lika bra längtar tills nästa !!

KOMMENTAR SKRIVEN:

fanny säger:

älskade kapitlet!! förresten vilken film är det du har med i trailern som du gjort?? :P

KOMMENTAR SKRIVEN:

Aleex ♡ säger:

Ååååh älskar Teen Wolf. Är den bästa serien som existerar. (Mest för att Dylan O'Brien är med för att han är bäst)
Sjukt bra skrivet! Fortsätt så!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Emma säger:

Meerrr älskar!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Cawii säger:

Omgggg jag kommer älska novellen😍😍😍😍😘😘😘😘💗💗💗 omgggg

KOMMENTAR SKRIVEN:

Mybiebslovestorys säger:

Sjukt bra

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://mybiebslovestorys.blogg.se

jasmina säger:

meen neeeeeeeeej!!! jag vill ju ha ALL That matters!! FUCK!!! ohh jag hatar badboy noveller just nu!!! ohhhhhhhh!! ingen kan förstå hur arg jag är!! uschhhhhh!!! :@

KOMMENTAR SKRIVEN:

jasmina säger:

NÄr kommer nästa kapitel ut? den värkar bra även fast jag inte gillar badboys noveller just nu!! <33

KOMMENTAR SKRIVEN:

V säger:

Jättebra verkligen, helt galet bra!

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://nevereverland.blo.gg/

Karolina säger:

Tips bara:
Om du verkligen vill höja statistiken och så tänk på att när du skriver dialoger och inte använder frågetecken eller utropstecken använder man kommatecken men du använder ingenting då. Jag ska ge dig ett exempel så att du förstår bättre:
"Jag ska gå och fiska", sa jag till honom.
Ser du hur jag lade till kommatecknet efter det sista citat tecknet. Det är så man skriver dialoger utan utropstecken eller frågetecken. Det blir mycket enklare att läsa då.

Jag menar självklart inget illa men du verkade vilja höja statistiken och jag tror verkligen att du kan göra det med din talang men det handlar inte bara om talangen att ha en bred fantasi utan att också kunna skriva ordentligt. Om du börjar skriva dialoger så, så är kapitlet nästan felfritt.

Annars super bra kapitel och jag längtar till nästa!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Nästa?😢

KOMMENTAR SKRIVEN:

Nova säger:

När kommer nästa del med Sasha & Justin ut? följt den sedan kapitel 1:( - svin bra

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://novaauthen.forme.se

Anonym säger:

asså kan du skriva ett kapitel har banne mig väntat 2 veckor

KOMMENTAR SKRIVEN:

Emma säger:

Kommer nästa kapitel snart? LÄNGTAR<3

KOMMENTAR SKRIVEN:

jbieberstorry. säger:

kolla gärna in min blogg

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://jbieberstorry.blogg.se/




- Skriv ditt namn här:

- Skriv din e-post:

- Skriv din url här:

- Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback