17

Postat i kategorin

49 - Emotions

 

De var samma bild som jag hade hittat sönderdelat hemma hos mamma. 
För varje andetag jag tog blev det svårare,
"Jag hatar dig!" skrek jag mot bilden, som att hon kunde höra mig.

"Jag hatar dig!" upprepade jag mig och slängde in rammen i väggen. 
Mina ben föll ner på knä, krävande på luft, allt jag såg just nu snurrade runt, Tårarna rann ner från min kind. 
Mina kropp blev omfamnade, och jag kunde svagt höra igenom mina snyftningar att nån hyschade mig lågt vid örat och vaggade mig fram o tillbaka. Min stela kropp föll ner i personens famn och jag grät hysteriskt.
"Förlåt mamma" viskade jag och såg suddigt mot de hållet jag hade slängt rammen.

 

Mitt huvud dunkade med höga tryck och med ett ryck fladdrade mina ögonlock upp.
Rummet var becksvart. Min kropp var utmattad och låg avslappnad på något hårt. Jag låg bekvämt lite för bekvämt och för första gången på länge kände jag mig trygg igen.
Värmen som sprides sig till min kropp fick mig att slappna av från rycket. Om jag kunde vill jag ligga kvar såhär för alltid, i mörkret.
"Är du vaken?" viskade en hes stämma i rummet. En förirrad rynka spred sig mellan ögonbrynen, utan att röra mitt huvud såg jag mig omkring. Jag flämtade lågt till när jag kände hur de rördes under mig.
Rysningar spred sig i min kropp när han smekte min hjässa mjukt.
Vibrationer sändes ner i min kropp och hela jag skakade. Jag försökte lyfta upp min svaga kropp men min kraft tog slut och jag föll ner på hans bröstkorg igen. Jag var svag. Hans händer kröp sig runt min midja och höll mig tryggt i sin famn.
Jag hade saknat det här, att få känna hans värme och hans lukt som alltid fick mig att lugna ner mig när han höll om mig. Men de här var så fel på många sätt. Jag försökte blinka bort tårarna som bränner i ögonen.
"Jag har saknat det här, att hålla om dig" hans viskande röst bröts.
Jag knep hårt ihop mina ögon och tryckte mig upp från hans bröstkorg. Mina handflator tog stöd mot hans mage så att jag inte skulle falla platt ner igen.
"Justin?" mumlade jag, en klump satt fast i halsen och de blev svårare att andas. Han reste sig upp så att mina händer gled ner från hans mage och min uttröttad kropp föll återigen ner mot hans bröstkorg men Justin var snabb med att fånga mig sittande.
"Du måste vila" hans andedräkt träffade mitt öra. Jag skakade hastigt på huvudet, varför låtsas han som att han bryr sig? Varför sitter han här och håller om mig? Och allt förändrades, irritationen fick mig på spel och jag knuffade bort han så hårt jag kunde.
Nu när mina ögon hade blivit van med mörkret såg jag hans förvirrande ansiktsuttryck.
"Säg inte till mig vad jag ska göra!" Hans blick mjuknade och en djup suck lämnade hans utandning.
"Va inte så här nu!"
"Ursäkta? Driver du med mig..?" Hans mun öppnades för att lämna någon mening. Fast jag var snabb med att avbryta han.
"Varför gör du så här mot mig, Justin? Jag vet inte vad du vill, jag orkar inte med ditt spel längre?" min röst var förstörd och jag kunde inte kämpa tårarna som så gärna ville rinna ner. Justin satt fast frusen på sin plats, visste inte vad han skulle säga, hans bröstkorg höjs och sänks för fort.
"Du är helt otrolig." skrattade jag humorlöst och slängde av mig täcket. Mina fötter var på den kalla golvet och innan jag hann resa mig upp, kände jag hur någon klämde sig fast i mig.
"Snälla gå inte" , säger han "Låt mig förklara" "Snälla", upprepar han och gräver ner sitt ansikte i min nacke.
Mitt nackhår reste sig av rysningar, han hade mig redan. Vi kravlade oss tillbaks till mitten av sängen, la oss på varsin sida, blicken i taket och jag väntade på att han skulle börja.
"Jag var rädd.." , började han. "Jag var rädd att du skulle lämna mig, Jakes ord sattes sig hårt under min hud och min reaktion till allt gick överstyrd. Jag behandlade dig som en hora, för att jag vägrade tro att du hade spelat med mig"
"Justi-.." han avbröt mig.
"För två år sen hade jag min första flickvän, jag älskade henne mer än allt, hon visste alla mina vägar, hon kunde ta kontroll, hon räddade mig från monstret jag var efter min pappa slutade höra av sig från armen.." han svalde hårt och tog ett hårt tag om täcket.

 

 

"Vad hände?" viskade jag. "Hon lämnade mig, jag trodde att hon älskade mig men hon lämnade mig bara sådär sa att ´hon aldrig älskat mig´ och träffade en annan" hans kropp var stel och hans blick var kall mot taket.
Jag la min hand ovanför hans stela hand och flätade ihop våra händer. Justin såg på mig och jag log milt, hans stela kropp mjuknade igen.
"Jag gillar dig, Sasha, Jätte mycket. Du betyder allt för mig, jag kunde inte låta mig gå igenom samma sak igen",
"Förlåt!" sa han "Jag hatar mig själv för de här" , muttrade han ilsket mot sig själv. Jag stirrade på han, all sorts rörelse. Han såg vilsen ut, hans ögon såg trötta ut och ansträngda.
"När sov du senast" frågade jag allvarligt. "V-va..?" han kollade storögt på mig som bytte samtalsämne.
Jag gav honom en blick och han suckade.
"3 dagar sen kanske, vad spelar de för roll?" sa han nu lite upprörd. "Kom hit" , sa jag milt och han flyttade sig närmare mig. Jag fick en bättre syn på hans ögon, som nu var lite vattniga.
"Jag säger inte att du ska förlåta mig Sasha, men snälla hata mig inte" , jag hade aldrig sett han så sårbar, de fick mig nästan att bryta ihop själv, men jag måste va stark. Han kysste min hand som var inflätat i hans, samtidigt bröt han aldrig ögonkontakten med mig.
"Vi måste få sömn, kom lägg dig här", jag la mig till rätta och guida han till mig. Hans händer kramade om min mage med sitt huvud liggande vid mina bröst. Jag masserade hans hår i cirklar och han stönade lite lätt.
"Sov nu." viskade jag och han tog ett djupt andetag och slappande av i min famn redo för 3 dagars sömn. "Sasha?" mumlade han. "Mm?" , svarade jag och gäspade.
"Jag älskar dig!" och efter det hävdes hans bröstkorg med djupa andetag och en låg snark lämnades hans läppar.


Korta kapitel med många känslor :)

Vill veta vad ni tycker om det här kapitlet, era åtsikter och självklart kritik skriv vad ni vill, älskar att läsa era kommentarer och era åtsikter får mig tänka igenom en gång till och fixa massa fel. Kommentera! :)

Fråga - För er som kommer ihåg - Allra första novellblogg ni läste?
Svar - Den allra första novellen jag hittade och började läsa var Jssmn.

Kommentarer
Ylva säger:

Svar: biebers
Jätte gulligt älskar han! Men de har väll aldrig varit ihop? De var la bara på G ? Eller? 😶

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

SÅÅÅÅ SJUKT JÄVLA BRAAA
första novellbloggen jag läste var/är biebers.blogg.se

KOMMENTAR SKRIVEN:

Emilia säger:

Sjukt bra, men tyckte ändå att hon förlät han lite för tidigt.

Svar: Det var biebers.blogg.se love from the first chat

Svar: De för att du aldrig har älskat någon, Sasha mår dåligt och har ingen kvar såklart hon kommer hålla sig till Justin, och vart i texten står de att hon förlät han nu? Justin var inte säg själv och han förklarade sin anledning såklart Sasha slutar visar massa ilska och håller om honom precis som han gör när hon inte mår bra, tänk positivt
:)
biebsdrew.blogg.se

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Så bra

KOMMENTAR SKRIVEN:

justindrewnovell säger:

ÅH så bra!! Älskar det här och hur hon reagerade då hon såg att det var Justin

Svar: kommer inte i håg men tror det var biebers.blogg.se

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://justindrewnovell.blogg.se

Camilla säger:

Herregud. Vad. Fantastiskt. Så. Himla. Himla. Perfekt. Ordlös. Helt. Totalt. Ordlös. Så. Fantastiskt. Shit.

KOMMENTAR SKRIVEN:

Helt grym säger:

Omg ja dör snälla snälla fortsätt skriv saker som får oss att gråta snälla romatiska saker som kan få oss att gråta snälla ja längtar till nästa ja älskar dig mer än miley cyrus

KOMMENTAR SKRIVEN:

ebba säger:

As bra
Svar: bieb.blogg.se (tror jag)

KOMMENTAR SKRIVEN:

ebba säger:

As bra:)
Svar: bieb.blogg.se (tror jag)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

SJUUUKT BRAAA

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Den här kapitelet var så mycket bättre än förra!!! Grymt

KOMMENTAR SKRIVEN:

M.M säger:

Jag älskar feta om vanligt <3
Svar: Jssmn :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

OMB OMB helt perfekt jssmn tror jag

KOMMENTAR SKRIVEN:

Fanny säger:

Ååå jätte bra, jag som tyckte att det andra var jätte bra och det här var ju ännu bättre! Men vet inte dem kanske ska börja med att vara typ "bästa vänner" och sen att det blir mer😉

Svar: min var också jssmn!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Ida säger:

Oh my god. Du kunde inte ha skrivit ett bättre kapitel. Vet du seriöst hur länge jag väntat på denna stund. Alltså slutet, jag fick bita mig i kinden för att inte skrika rakt ut.
Svar: biebers.blogg.se

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://Idabergstedt.horseworld.se

Jasmina säger:

Så bra Meer
Svar: minns inte riktigt men tror de var justanordinary girl. (Stav)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Emelie säger:

jätte bra! :)

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://storiesaboutjustinb.blogg.se




- Skriv ditt namn här:

- Skriv din e-post:

- Skriv din url här:

- Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback