25

Postat i kategorin Sacrifice for love

Chapter 17 - The green park

Previously
"Jag och Josh ska åka på en affärs resa" Säger hon och kollar på våra reaktioner.
"NEJ" skriker jag och Mel i kör fast denna gång blev det mer pinsamt än roligt. 
"Ska ni åka nu?" Frågar Mel
"Nej, om ett ganska lång tag" svarar hon. 
Efter att vi hade ätit upp maten åkte vi raka vägen hem, det första som kom in i mina tankar var att sova. Snabbt bortstade jag tänderna och kastade mig på sängen ännu en skoldag imorgon ... 


Sasha´s perspektiv

”Ni kommer få ett litet projekt att jobba med i grupper, det kommer inte än. Är inte precis klar med uppgifterna men det kommer snart” ropar Mr.Jay till eleverna som, som vanligt rusar ut ur lektionen för att få gå hem. Jag som vanligt gick sist ut fast med Mike som drog i mitt hår bakom mig. Vi gick till mitt skåp och han drog fortfarande på mitt hår.

”Har du tänk på att lämna dina böcker också?” frågar jag honom. Han kollar på mig och flinar sakta släpper han mitt hår och går iväg till sitt skåp.

”Hej då” ropar jag

”See yaah” ropar han tillbaka.

Jag tog fram min Matte häfte och uppgifter så att jag skulle hinna ikapp lite och låste mitt skåp. Jag drog händerna igenom min väska för att kolla hur många mynt jag hade, men hittade något hårt istället. Jag drog fram en kort. Mitt kreditkort jag hade inte använt den än, det känns som att den är för värdefull för att användas. Jag stoppade tillbaka den och styrde mina fötter ut från skolan mot Starbucks.

Jag steg in till Starbucks och gick fram till kassan, jag behövde inte ens tänka på det jag behövde.

”Hej” säger kvinnan som stod bakom disken, jag har träffat henne alla gånger jag har kommit till Starbucks sen jag flyttade till Stratford.

”Det vanliga?” frågar hon med ett stort leende. Jag nickar och drar mitt kort och skriver in koden. Hon gav mig en frappuccino och gav mig en cookie på köpet. Jag mimade ett tack och log snabbt mot henne en sista gång och letade efter en plats att sitta på. Jag hittade en plats vid ett fönster och satte mig där. Jag satte mig och njöt av min vackra utsikt, så fort jag blev klar gick jag hem.

 

”Sasha, vi går nu kom och lås dörren!” ropar Julia till mig. Trött reste jag mig upp från soffan jag bekvämt låg i framför Tv:n för att låsa dörren efter Julia och Melissa. Tydligen skulle Melissa åka på någon utflykt med sin klass och hon behövde ett par nya stövlar. Jag låste dörren och gick in till köket, jag drog fram en påse chips och en burk cola. Ugh, måste allt ligga så långt ifrån varan? Sakta gick jag till vardagsrummet och kastade mig själv i soffan. Jag måste verkligen börja gymma, eller behöver jag bara gå ut mer. Jag tog fram min mobil och ringde Jessica, efter flera signaler hade Jess inte svarat än. Jag gick igenom min kontaktlista och såg ett namn på en person jag inte tänk på länge. Cassie… borde jag ringa henne? Varför hade jag inte tänkt på att ringa henne innan? Varför har hon inte tänk på att ringa mig? Jag tryckte på hennes namn och hoppades på att hon skulle svara, men med min underbara tur jag har svarade hon… inte. Jag suckade trött och plockade undan all smuts jag hade stökat ner och gick upp till mitt rum. Vad är bättre än en liten tupplur?

”Sasha, Sasha” jag kollar upp för att se vem det var som väckte mig, Julia. Jag stönar och drar täcket över min kropp och försöker somna om men hon ger sig inte ”Vakna nu” säger hon och skakar om mig ännu mer. Jag sätter mig upp i sängen och kollar mot henne.

”Ja?” frågar jag.

”Vakna, klockan är 17:00 och här ligger du och slöar” säger hon och tar tag om min arm och drar mig i armen. ”Gå in och ta en dusch, och sedan ska du ut” säger hon och knuffar in mig in till toaletten.

”Va, nej” ropar jag men hon stängde dörren på mig. Jag grymtade till och tog snabbt av mig kläderna och hoppade in i duschrummet.

När jag hade duschat klart kollade jag igenom min WIC och letade efter en outfit, jag tog fram ett par jeans och en t-shirt med en skinjacka till. Efter det gick jag ner till köket för att hälsa på Melissa.

”SASHA, kolla vilka fina stövlar jag har köpt” ropar Mel och drar fram ett par rosa stövlar med prinsessor på.

”Vad fina” säger jag och kysste henne på kinden.

”Så, Sasha kom” säger Julia och drar mig i armen. Hon drar fram mina skor åt mig och jag tar på mig dem.

”Ut, nu” säger hon och kastar ut mig, ”Jag gav dig inte kreditkortet för att den ska ligga och ruttna i din väska” säger hon. Hon ger mig min väska och stänger dörren efter sig. Jag kollar med stora ögon på dörren och går min väg ut, vart? fan vet jag.

 

Jag gick runt för att leta efter någonstans att sitta men varenda liten bänk var upptagna. Jag kollade upp för att se vart jag var och de bevisade sig att jag befann mig vid parken som Jessica hade berättat om, jag gick in till den stora parken och jag kollade runt. Stället var ganska tomt förutom att det satt bara några barn vid sandlådan och några stora killar som spelade fotboll. Det ända stället där jag kunde sitta just nu var gungorna som såg ensamma ut. Jag drog mina fötter mot gungorna och satte mig på en av dem. Samtidigt som jag gungade lite fram och tillbaka med mina fötter och njöt av den sköna varma sommarvädret som träffade mina kinder, kollade jag in när killarna sparkade runt med fotbollen. Jag saknar det. Känslan att springa efter bollen att driva med andra spelaren med sina egen taktik. Skjuta upp den i luften och sätta in den perfekt i krysset. Jag saknar Calabasas där jag kunde vara mig själv. Festerna som aldrig stoppas, ja när jag kunde gå till dem få fester utan att få ta hand om Melissa, de var då jag fick chansen att släppa loss med Cassie. På en dag kunde vi åka runt till minst 4 fester. Jag suckade och stirrade tomt ner på de gröna gräset. Då min blick fastnade på väskan jag slängde bredvid stången som håller gungan. Jag böjde mig genast ner och letade efter min mobil och ett par hörlurar. Jag trasslade ut knutarna mina hörlurar på nåt sätt lyckas med och kopplade ihop det med mobilen. Jag knaprade lite i mobilen tills jag hitta låten jag letat efter. Nick Minaj - Marilyn Monroe. Där satt jag gungande och lyssnade på musik, det fanns ju inget att göra. Jag kan ju inte gå tillbaka till huset då jag skulle bli utkastad igen. Musiken dunkade i mina öron och det börjar röra sig mot slutet, jag nynnade lite på min favorit del. Mitt i allt kände jag en hård smäll träffa mig rakt i skallen så att mina snäckor föll ur och ner på marken med min mobil. Jag la snabbt handen över mitt huvud och tjöt till av smärtan.
Jag hörde några killar gapskratta åt något, jag kollade förvirrat mot dem och letade sedan vad det var som hade slagit i mitt huvud. Chocken som jag hade innan förvant när jag fick syn på fotbollen som låg ca 1 meter ifrån mig. Jag blängde på killarna som nästan vek sig av skratt. Hur kan det ens vara så roligt? okej jag förstår den fucking träffa mitt huvud men ska dem dö nu också.

"Passa hit bollen sötis" ropade en lång kille med brunt hår men jag satt bara kvar på samma ställe och plockade upp min mobil istället.
"Är du fucking trög eller? Passa bollen" ropar han fast den här gången ännu högre. Jag fortsatte att ignorera dem och gungade lite fram och tillbaka.
"PASSA BOLLEN" skrek dem denna gången som att jag inte hörde. Jag kollade snabbt mot bollen och visste inte om jag skulle skjuta den till dem eller låta det vara. Dem sköt fortfarande på mitt huvud så på vilket sätt förtjänar dem min hjälp. Jag log retande och drog upp mina ena snäcka och la in den i örat för att irritera dem ännu mer.
"ÄR DU HELT DUM I HUVUDET ELLER GE OSS BOLLEN DIN FETA KOSSA" skrek en annan kille som var blond och lite kortare än brunetten. Tror han verkligen några ord skulle krossa mig och ge upp, idiot vem fuck tror han att han är? en box härifrån fantiserade jag i mitt huvud. Wow okej sluta Sasha fokusera på vad den här kille skriker om. Det ända jag såg var att hans mun gick i hög fart och hans öron nästan börjar ryka. Jag skakade bara på huvudet och började mima åt musiken jag lyssnade på. Men jag började tycka synd om honom så innan han skulle komma närmare mig och kasta ner mig från en bro reste jag mig upp och gick mot bollen.
Om det är bollen han vill ha så ska han få sin fucking boll.


Jag tog upp den i min famn och gick mot hållet killarna stod i och väntade otåligt på att jag ska hämta deras boll. Men jag hade inga planer på att skjuta den till dem eller att passa den som dem trodde istället fortsatte jag fram mot dem och tog ett hårdare och perfekt tag om fotbollens sidor. När jag stod framför dem gav jag dem en allvarlig Sasha blick och stod exakt framför killen som kallade mig feta kossa.
"Äntligen, det var på tiden du rörde ditt feta arsle" snäste han. Jag blinkade två gånger och förberedde mig för mitt drag. Med all min styrka tryckte jag det hårdaste jag kunde in i hans famn, eller famn? snarare på hans bollar som jag hade siktade på i början. Han vek ihop sig och höll sina händer mellan bena och stönade till av smärta medans hans ansikte förvandlades snabbt till röd, sedan föll han ner på marken och skrek "Fucking hora"
"Varsågod" svarar jag och sprang snabbt därifrån. Jag tittade bak och märkte att hans vänner också låg på marken fast inte av smärta då utan av garv. Jag log stolt och kom på lite efterblivet att jag hade glömt min väska kvar vid gungorna. Fan fan fan nej. Jag andades djupt in och ut innan jag funderade över en smidig plan att hämta tillbaka den utan att bli fångad. Jag vände tillbaka och gick tillbaka mot parken. Planen jag försökte fundera över fanns inte, det fanns inget som kom upp jag kunde ju inga vägar runt den här parken. Jag får bara leka smidig som Ninja turtles. Jag såg en kort stenvägg som ledde förbi gräset mot sandlådorna och närmare gungorna, jag kikade lite efter väska som var min och såg att den låg prydligt på samma plats. Killarna hade satt sig på stenväggen jag skulle smyga under och pratade om något ointressant jag inte hörde om. Just nu befann jag mig bakom stenväggen krypande så ingen skulle få syn på mig. När jag kom fram vid gungorna där min väska log kastade jag upp den över armen och gick över gräset och hade ingen lust att gömma mig den här gången. Jag vill bara hem och sova med Melissa i min famn. Killarnas höga röster hade tystnat och man kunnde känna deras blickar bränas på min nacke.
"Ey, gå inte" jag lät mina spända axlar falla ner och vände mig om. Killen jag hade gjort illa hade nu en ispåse mellan bena. Hur hade ens fått tag i en ispåse? Han vägrade kolla på mig och tittade bara ner på marken och höll påsen mjukt. Förvånd var jag att han inte hoppade på mig, men han kanske hade för ont. Att bara kolla på honom fick mig att känna mig stolt men fick lite skuldkänsla att jag tryckte in fotbollen så hårt. Jag gick närmare dem och en av killarna tog sin arm runt mina axlar.
"Va inte rädd, vi kommer inte göra något" jag kollade upp mot honom och såg att han hade ett stort leende. Jag log svagt tillbaka och vände blicken sedan mot den blonda killen.
"Eh-m förlåt för det där" pep jag till och pekade på ispåsen han höll i. Han kollade ner mot ispåsen och sedan på mig och gav mig ett svagt leende blandat med smärta. Jag tittade medlidande på honom och bet mig löst i min inner kind.
"Det är lugnt, jag förtjäna det" svarade han och dem andra fnissade lite bakgrunden.
"Aa det gjorde du" sa jag och himlade med ögonen han fnös till och vi skrattade sedan tillsammans.
"Så vad heter du?" frågade kille som höll armen runt mina axlar.
"Sasha" han kollade frågande på mig och väntade på att jag skulle fortsätta.
"Gonzales" svarade jag och han nickade.
"Jaså en latino, hört att dem är vilda i sängen" jag knuffade bort honom från mig och flämta till. Dem andra skrattade och jag fnissade jag med. Dem presenterade för sig själva.
Killen som höll om mig hette Alex, och den blonda hette Ricard och resten var någonting med Ronny, Kevin och Zack lyssnade inte så noga kommer iallafall inte komma ihåg.
"Så du går i Stratford Center skolan?" frågade Ricard. Jag nickade åt hans fråga och svarade "Mmh" samtidigt.
"Coolt, så vi ses?" frågade han. Jag gav honom ett leende, först trodde jag att dem här killarna var ett gäng idioter, men där hade jag fel dem var ganska schyssta iallafall.
"Vi ses" sa jag tillbaks och dem andra killarna sa samma sak i kör. Men innan jag gick därifrån vände jag mig till den blonda killen.
"Öh förlåt igen" han nickade och jag vinkade åt dem. Äntligen på väg hem.


Efter en lång väntan så är kapitlet äntligen här. Det här var ett mellan kapitel inte så intressant men det behövs lite sånt här och där. Förlåt för att ni fick vänta men jag har nu planerat i orning vart alla ideer ska sitta och hur det ska vara i framtiden så hoppas att kapitlerna kommer upptaderas mycket snabbare än det här. MEN kommentera vad ni tycker bebes och tveka inte en sekund om att kommenetera era comments ger mig inspiration att skriva mer ❤


Kommentarer
Thilda säger:

som du sa mellan kapitel behövs! men jag tyckte det var bra! :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Jättebra!! :D

KOMMENTAR SKRIVEN:

Maria :* säger:

Hahahah. Jätte bra kapitel! Meeeeeeer!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Meeeeeeeeeer

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

så j*vla bra!!!!!!!!!!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Minis säger:

Jag är allvarligt kär i den här novellen och jag hoppas att du uppdaterar snart efter som jag dör av längtan. Haha! Du äger på att skriva och jag älskar hur Ryan, Justin och Sasha är mot varandra. Jag läser mycket noveller men jag kan erkänna att det här är min favorit av alla. Längtar tills nästa redan ; D

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

sjukt bra, men hoppas dessa killar inte lurar henne på något sett :/

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://biebzstoory.blogg.se/2013/june/

Anonym säger:

Super bra<3

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Vet inte om jag redan har kommenterat eller inte. Kommer inte ihåg :S så kommenterar Iaf.

Meeeeeeer! Älskar din novell

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Lika bra som vanligt! <3

KOMMENTAR SKRIVEN:

Amanda säger:

Meeeeer!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Åhåh! Även om det är mellan kapitel var det bra!! Mera tack! :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

cicciiz säger:

Jätttttttteeeeee braaa!!! Meeerrr kan du inte uppdatrra oftare?? :)

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://cicciiz.blogg.se

Anonym säger:

Även fast det var ett mellan kapitel så var det bra!! :D haha en sak som jag vill påpeka med ditt skrivande är att jag har märkt att du skriver "ända" istället för "enda" :) när du skriver "ända" med "ä" så betyder det "rumpa" haha :) så det vore bättre om du skrev det med "e" :p
Älskar novellen <3

KOMMENTAR SKRIVEN:

Adina säger:

Awesome :) Mer nuuu

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Så sjukt bra mer!!!!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Så sjukt bra mer

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

As bra som vanligt (:
Hoppas hon blir bra vän med killarna(:

KOMMENTAR SKRIVEN:

alva säger:

Grymt bra :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Celebnovell säger:

Älskar det! ♥

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://celebnovell.blogg.se

Fanny säger:

Hej! Jag är en ny läsare och din novell är så himla bra :) jättebra :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Grymt!!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Ellen säger:

Sjukt bra kapitel som alltid, snälla publicera ett idag!! Skulle vart skit kul

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Grym👌👌

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Badå mellan kapitel? Tycker att den har liksa stor beydelse hoppas hon bilr bra vän med killarna så att Justin blir svartsjuk huh?Hhahaha

KOMMENTAR SKRIVEN:




- Skriv ditt namn här:

- Skriv din e-post:

- Skriv din url här:

- Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback