38

Postat i kategorin Sacrifice for love

Chapter 24 - principal's office

 
 "Jag träffade dem i parken, det började med att jag vägrade passa bollen och Richard började kalla mig massa saker och jag blev arg så jag gick fram och skadade han mellan bena" fnissade jag och han började skratta. "Farlig brud" flinade han och stannade utanför huset. Han satt kvar på sin plats och jag kollade förvirrat mot han och frågade 
"Ska du inte komma in" han skakade på huvudet 
"Damn,Sasha jag visste inte att du var så tänd på mig" Jag knäppte upp bältet och himlade med ögonen.
"Tack för skjutsen, Justin" sa jag innan jag klev ut. Jag vände mitt huvud och såg att han redan hade gasat iväg med full fart. jag rättade till min väska och gick in med ett leende på läpparna.
 

Sasha´s perspektiv
Igår kväll slutade det med att jag fick en fruktansvärt jobbig huvudvärk. I timmar försökte jag få ett blund men mitt huvud värkte så mycket, att det slutade med att jag somnade klockan 4 i natt. Nu går jag här min väg försenad till engelska lektionen. Jag öppnade dörren nonchalant och steg in i klassrummet. Allas blickar landade på mig vilket jag inte hade någon ork att bry mig om, så jag gäspade bara och läraren harklade sig.
"Sasha, jag ber dig att gå ut igen, knacka på dörren och be om förlåtelse för din försening som alla här i skolan får göra" Jag suckade tungt och himlade med ögonen, samtidigt som jag gick ut. Jag stängde inte dörren helt utan lät det vara helt öppen och började knacka, för att sedan gå in och sätta mig. Jag försökte få fram ett "förlåt" men det blev mer som ett trött mummel, ingen kunde fatta. Jag gick och satte mig på en tom bänk längst bak och vilade min haka på mina händer. Jag kunde känna hur trött jag var i kroppen och ville bara lägga mig ner på bänken och aldrig vakna. Utan att jag hade märkt det hade mina ögonlock fallit ihop. 
"SASHA GONZALES SOVER DU PÅ LEKTIONSTID" Jag hoppade till av den stränga rösten som skrek över hela klassrummet.
"Förlåt mr. Jay " sa jag ursäktande. Han gav mig ett leende antagligen glad för att jag bad om ursäkt. 
"Så som jag sa, Bieber är tillbaka i engelska lektionerna här hos oss igen, och kommer gå med oss året ut hoppas jag" jag rynkade pannan, Bieber som i Justin Bieber? Allas blickar var på en person bredvid mig, nån jag inte hade lagt uppmärksamhet mot förrän nu. Där satt Justin vid ett annat tomt bord som låg bredvid mig. 
"Vad glor ni på?!" snäste han mot klasskamraterna, skrämda för livet vände dem snabbt om. Jag fortsatte kolla på honom, vad gjorde han här? Sen när börjar han i den här klassen? Är inte han i Ryans ålder? Alla dem där frågorna snurrade runt och förvirrade mig, jag försökte inte bry mig men det fanns alltid en gnutta nyfikenhet mitt i allt.
"Ta en bild den räcker längre" fnös han irriterade. Jag bet min underläpp hårt och drog bort några slingor som hade fallit ner framför ansiktet på mig. 
"Förra veckan nämnde jag att vi ska dela in oss i grupper för att lära oss att sammarbeta, och idag ska ni börja med att läsa från en bok tillsammans" jag suckade när Mr.Jay nämnde grupper. 
"Får man bestämma grupper" ropade nån ut och Mr. Jay skakade listigt på huvudet.
"Jag har en lista här och våga inte bytta grupp, den som försöker någonting sånt, borde oroa er för betygen" Han ropade upp namn och folk drog stolar hit och ditt till sina grupper. Till sist ropade han mitt namn och ropade, "Gonzales och Sevani" jag log att jag fick någon som jag redan kände väll.
"Bieber, jag har inte räknat in dig, för att du kom helt plötsligt så" han kollade runt i klassrummet och möte min blick "Du får sätta dig bredvid din bords granne där" fortsatte han och pekade på mig. Jag hörde Justin sucka högt och drog sin stol till bordet jag och Mike satt. 
Var vi så hemska? Han satte sig bredvid mig och drog upp sin mobil. Visade ingen slags uppmärksamhet. 
"Varje grupp ska få en bok som ni ska dela på" pratade Mr. Jay på och delade ut böcker. Boken låg orörd på min bänk. Jag kollade på Mike och Justin som också vägrade röra den, så jag suckade irriterad och öppnade en sida för att börja läsa dem tråkiga raderna. En kvart hade gått och det kändes som flera timmar. Jag kände att Mike pilade på mitt hår igen. Jag vände mig lite obekvämt för att rycka bort hans hand men han fortsatte.
"Sluta" fnös jag och han brydde sig inte utan var helt koncentrerad i flätan han försökte göra. Jag suckade och kollade runt om mig och möte Justin blick på vägen. Han tittade på Mike och sedan på mig.
 
 
Jag himlade med ögonen åt vad Mike gjorde och han flinade. Jag log, det var första gången idag han visat en gnutta uppmärksamhet. Jag rättade på mig i stolen och fortsatte läsa. Plötsligt kände jag hur mitt hår smekte mig över kinden. Jag rynkade på panna och kollade ner med ögonen och såg nu att mitt hår smektes fram och tillbaka på båda mina kinder. Jag kollade på Mike och sedan på Justin, dem båda lekte med mitt hår, vilket var väldigt irriterande. "De här börjar blir läskigt" mumlade jag och dem började skratta med en High five. Jag himlade med ögonen och tur nog ringde klockan ut. Jag reste mig snabbt och gick nästan först ut den här gången. "Hej bitch" jag log när jag fick syn på Jessica gående bredvid mig. Jag pussade henne lätt på kinden och vi gick till våra skåp som låg bredvid varandra.
"Det känns som att jag inte pratat med dig på år, vart har du varit?" stönade Jessica och öppnade sitt skåp.
"Min fucked up mobil har inte tillåtit mig sms:a eller ringa och jag har varit så trött, förlåt" suckade jag och hon nickade lidande med mig.
"Men kan jag komma förbi ikväll?" Sa jag med ett leende.
"Själv-." 
"Sasha Gonzales och Mike Sevani till rektorns kontor nu tack jag upprepar Sasha Gonzales och Mike Sevani till rektorns kontor" avbröt skolans högtalare. Snabbt blev korridoren tyst och det var massa blickar som riktades mot mig. Jag smällde till skåpet så den stängdes.
"Så jag kommer runt 5 tiden, blir det bra?" Frågade jag Jessica samtidigt som jag gick sakta baklänges. Hon nickade och visade tummen upp. Jag log och vände mig om, ignorerade allas blickar. Känner mig verkligen stolt idag, ingen rodnad har uppstått ännu. Jag knackade på dörren utanför och hörde ett
"kom in" av en sträng röst. Jag klev in och såg att Mike stog framför dörren. Vet inte varför men jag kände mig inte ens så nervös. Det var mer roligt, fast jag vet att jag kommer få skit för att ha ätit bullar. Vem gör sådant?. 
”Sätt er” säger rektorn och pekar på två stolar som låg framför honom, jag kollade mot Mike och han tittade snabbt tillbaka och vi gick fram och satte oss. Okej, nu börjar jag känna mig lite mer nervös. 
”Varför blev ni skickade upp hit?” frågar han, vänta. Visste han inte om det? Hur ska vi förklara till honom vad vi har gjort ”Jo vi stal bullar eftersom vi tyckte det var roligt?” eller ”vi hittade bullar och åt dem för vi var hungriga” Äh, jag låter bara Mike svara. Jag sitter tyst och kollar ner på mina fingrar och väntar ivrigt på att Mike ska svara, men han satt och gjorde precis som mig.  
”Nå? Tänker ni svara mig eller inte?” frågar han ännu en gång, jag kollar upp mot honom och andades in.
”V-vi eehm .. v-vi rå-kade h-itta b-ullar och v-vi å-t d-dem” säger jag tyst så att knappt jag hörde det, jag kollade mot honom och han såg ut som ett frågetecken. Det där var pinsamt. Jag gav Mike en blick om att det var hans tur att förklara och han skakade på huvudet, jag kollade sårat mot honom och han stod still, sedan vände han sitt ansikte mot rektorn. Vi väntade på att Mike skulle säga något men han var fortfarande tyst, Allt för att irritera mig. Jag suckade och rektorns blick hamnade på mig, mannens tålamod håller på att försvinna.  Mitt i den pinsamma tystnaden knackade det på dörren, rektorn tryckte på en knapp som öppnade dörren och en kvinna kom in. ”Ursäkta om jag stör, men det är någon som söker er, han säger att det är viktigt” säger kvinnan och kollar stressad mot rektorn. Rektorn nickar och ställer sig upp.
”Ni två stannar kvar, och jag hoppas att ni tänker ut hur ni ska berätta om vad som hade hänt” säger han och lämnar rummet. Jag väntade på att dörren skulle stängas och exakt när den stängdes attackerade jag Mike, jag slog till honom hårt i hans arm så att han flög upp.
”Vad var det där för?” gnällde han samtidigt som han smekte sin arm.
”Varför berättade du inte bara till rektorn, du såg ju hans blickar som nästan höll på ta livet av oss” tjöt jag.
”Varför sa du inte det”  frågade han.
”Jag sa ju” svarade jag blygt
”Ja, och inte ens jag som satt två centimeter från dig hörde”. 
Jag suckade tungt och kollade runt. Varför händer allt det här bara för några bullar? Min blick stannade på rektorns dator som var helt öppen, Mike kollade också mot datorn och sedan på mig. Han flinade och gav mig en blick, den blicken, den blicken är inte bra. 
”Nej” sa jag snabbt.
”Kom igen” han gick fram till datorn och satte sig på rektorns stol.
”Vi bara kollar frånvaron, och vi kanske kan göra lite små, små ändringar” säger han och började genast pilla på datorn. Jag blängde argt på honom. Kanske att ändra lite här och där inte blir så farligt, ingen kommer trotsallt få reda på något. Jag gick fram till Mike och kollade på det han gjorde, han var inne i olika årskurser och han tryckte på vår. Han sökte Sevani, Mikael och hans namn kom upp. Vi kollade på frånvaro och det stod hittills 69 timmar- ogiltiga. Jag gapade stort och kollade mot honom, han skrattade och ändrade till 0 timmar.
”Mike, du skulle ändra lite” säger jag
”Noll är litet” säger han och flinar, jag suckade och kollade på honom. Han höll på att söka mitt namn och han tryckte på mig, och sedan vidare mot min frånvaro. Det stod 38.30 timmar- ogiltig, Mike flinade och tog bara bort 30 minuterna. Han kollade hånfullt på mig och jag nöp hans arm.
”ouch,okej okej förlåt” tjöt han och ändrade, jag log nöjt och vi sökte upp Jessicas namn. Vi kollade hennes frånvaro och konstigt nog stod det bara två timmar och de två timmarna var giltiga. 
”Jävla nörd” mumlade Mike då han menade Jessica, jag skrattade och slog till hans huvud. Han skulle precis stänga av allt, då något fantastiskt kom upp i mitt huvud.
”Nej, kolla vad det blir för mat” sa jag snabbt, han kollade på mig som om jag precist hade botat cancer. Jag log stolt och han kollade upp vad det skulle bli för mat. Vi letade igenom alla dagar de skulle vara god mat och vi läste igenom,  jag tror att vi båda kände hur upphetsade vi var inför dagarna med god mat.
Jag drog bort mike från datan och vi satte oss snabbt på stolarna vi satt på från början. Tur hann vi sätta oss innan dörren öppnades och rektorn steg in. 
"Så tillbaka vart vi var, ni berättar vad ni gjorde så vi kan gå vidare" sa han och smekte sina händer. Han satte sig på sin stol och kollade fundersamt mot oss. 
"Vi tog bullar från matsalen, inget biggie" sa Mike irriterat. Rektorn kollade konstigt på oss, och började sedan att fokusera på datan. Han rynkade på pannan och jag satt nervöst på stolen. Jag kunde känna att min handflator började svettas, tänk om han såg att vi har rört hans data.
"Här står det att ni har 0 timmars frånvaro" sa han och kollade på oss allvarligt. Mitt hjärta började slå snabba och rektorn gav oss ett leende. 
"Förstör inte den fantastiska siffran, genom att skippa kvarsittningen som ni har klockan 3 på Lördag" jag och Mike suckade samtidigt och Rektorn log bara retande mot oss. Lördagsskola kan de bli bättre?

Ingen Biggie va? eller vad tycker ni? :)
Det var nån som undra vem Mike var? :O Han är en välidigt välidigt weird kille som Sasha träffade första dagarna i skolan, En bra vän och underhållande, det är dock ingen kärlek mellan Sasha och Mike så ni behöver inte oroa er för det. 

Kommentarer
Sara säger:

Omfg så braa hahaaha dom är badasses nu vaa?? Snodde bullar och allt hahah ne men as bra fortsätt så! :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Amanda säger:

Sjukt bra!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Emelie säger:

Åh jag är så ledsen att jag inte svara, mitt internet har inte funkat så har inte kunnat se ditt svar :( men vill du fortfarande göra länkbyte?? :D

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://justtwitter.blogg.se

Thilda säger:

rätt bra kapitel! lite tråkigt kanske eftersom det inte hända så mycket!!! längtar till nästa.. hoppas det kommer hända grejer mellan justin och Shasha snart!!!!! :DDD

KOMMENTAR SKRIVEN:

Maria :* säger:

Sjukt bra!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Emelie säger:

Okej fixar så fort jag sätter mig vid datorn :)

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://justtwitter.blogg.se

Mina säger:

Kapitlet var bäst som vanligt! Älskar novellen och är super glad för att du följer mig på insta, hihi! Om du har tid skulle det betyda mycket om du kollade in min novell blogg på http://bieberstoories.blogg.se ;D Det är inget måste of course men det skulle betyda mycket eftersom den här novellen är den bästa som finns. DU ÄGER!!!!! kram <3 ;)

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://bieberstoories.blogg.se

Anonym säger:

GRYMT!!! Men kan kapitalen vara lite längre och mer med Justin och Sasha :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Emelie säger:

Jag har länkat dig nu också :D

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://justtwitter.blogg.se

Anonym säger:

Bästa! Mer!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Emmy<3 säger:

Love it! Kom på vem Mike va när du skrev att han pillade i hennes hår ;)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Grym :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

cawii säger:

Bästa <3

KOMMENTAR SKRIVEN:

Sandra säger:

Jag har suttit uppe hela natten för att läsa din story i lugn och ro. Man lever in i din story. Och då är det oftast jävligt kul att läsa något man verkligen lever in i. Jag bara längtar sjukt mycket efter det nya kapitlet. Ungefär när kommer du posta det nya kapitlet? Ha det bra puss :*

KOMMENTAR SKRIVEN:

Emelie säger:

Jätte bra! :)
Mer ! :D

KOMMENTAR SKRIVEN:

Alva säger:

Bra du skriver! Meeeeer.... :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Alva säger:

Bra du skriver! Meeeeer.... :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Adina säger:

Bääst!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Victoria :D säger:

Super bra! :D

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://onedirectionland.blo.gg

celebnovell säger:

Haha älskade kapitlet. ♥

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://celebnovell.blogg.se

Agnes säger:

Så bra! :)

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://justinbdrew.blogg.se

Astriid<3 säger:

Haha "ingen biggie"
Jättebra kapitel, som dom andra då;)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

GRYMT BRAAA!!! VILL BARA LÄSA MER! Är typ beroende. Började läsa din novell igår och var uppe till 05 ville bara läsa mer, kunde inte sluta! Hahah :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

cecilia säger:

såååå bra

KOMMENTAR SKRIVEN:

Julia säger:

Du skriver så bra, asså heregud bästa novellen

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

grymt hur gammal är du?

KOMMENTAR SKRIVEN:

Ebba säger:

Älskar din novell och dårar jag ällsssskar

KOMMENTAR SKRIVEN:

Elin säger:

Jätte bra kapitel 👌💕

KOMMENTAR SKRIVEN:

Elin säger:

Perfekt kapitel

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

JÄTTEE BRA KAPITEL :)!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Vilken grym novell du har!!!! :DD

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Jag vill bara ha ett nytt kapitel nu nu nu!? 😊

KOMMENTAR SKRIVEN:

Alva säger:

Bra du skriver! Meeeeer.... :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Fanny säger:

Awesome!!! Du är grym!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Du imponerar mig mer och mer för varje gång jag läser. Dis hit is mah Druuug. Vill ha mer! BTW kan du inte ha typ ett inlägg med en bild på dig och liten bio? Asså typ berätta några meningar om dig själv och så. Och om det är möjligt att du kan uppdatera oftare skulle det vart amazing men jag fattar om du inte kan förstår jag. Du har ju ett liv. Puss :*

KOMMENTAR SKRIVEN:

Vicky säger:

Supeeeeer braaaaa!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Perfect

KOMMENTAR SKRIVEN:

Jasmine säger:

Jag undrar hur man lägger in bilder på gimp? Du svarade någon gång att du använde det för collage så jag undrade om du typ kunde förklara lite enkelt och kort hur man gör? :D I alla fall så ägde kapitlet!

KOMMENTAR SKRIVEN:




- Skriv ditt namn här:

- Skriv din e-post:

- Skriv din url här:

- Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback