34

Postat i kategorin Sacrifice for love

Chapter 30- Iphone 5

 
"Så, när hade du tänkt ge tillbaka min handduk?" Frågade han med ett flin. Jag kastade av mig handduken och gick snabbt därifrån. Jag ska överleva den här dagen, utan honom.  
 
Justins perspektiv
Jag parkerade min motorcykel på uppfarten framför samlingshuset. Ross hade ringt mig och sagt att alla skulle samlas vid det här huset för att prata affärer. Jag stängde av motorn och klev av motorcykeln.

"Bieber" hörde jag nån ropa efter mig. Jag vände mitt huvud och fick syn på Twist och Za komma emot mig.
Jag har känt dem här grabbarna i fyra år nu och dem har varit som mina bröder. De har fått mig att sluta kolla bak på det förflutna och kolla framåt istället. Själv är dem de två bröderna som fick se sin egen familj torterade till döds, båda två skulle offra sig för varandra. 
"Tja" vi gjorde ett handslag och gav en manlig kram. 
"Så vad är det Ross vill i dagsljuset?" frågade Twist och kliade sin nacke.
"Låt oss ta reda på det" suckade jag.
"Om den där bögen slösar på min tid, så skjuter jag av hans huvud" röt Za irriterat. Jag skrattade humörlöst. 
"Lycka till" vi steg in i Ross hus, det är där vi alltid brukar samlas.
"Det var på tiden att ni kom" röt Ross och jag satte mig på en av fåtöljerna. 
"Och vem av er var det som skulle skjuta mig nu igen?" sa han och kollade på Za.
"Vad fuck är ditt problem, säg bara vad som var så viktigt" Skyddade jag Za. Han vände sitt huvud mot mig och kollade hotfullt på mig.
"Attityd Bieber" Jag himlade med ögonen och såg nu att resten av gänget satt vid soffan inräknat med Ryan. Ross drog ett utdragen suck.
"Vi har problem" sa han skakande på huvudet och fortsatte prata.
"Igår natt, hittade man vårat ställe där alla våra pengar befanns sig , de hade sprängt kassavalvet och stulit allt"
"Motherfucker" röt Twist. 
"Vad fuck menar du med stulit, har vi inga pengar kvar" Han svalde hårt och kollade allvarligt på alla.
"Vi har runt 25 % kvar av pengarna som ligger borta i Toronto" 
"Jag ska fucking döda dem, vi attackerar dem där jävlarna" röt Ryan.
"Det är de som är grejen, vi vet inte vem dem är" Suckade Ross.
"Vadå vet inte vem det är, vad gör vi här och latar oss vi måste fucking hitta dem" Skrek jag och slog näven i bordet.
"Kan du för fan lugna ner dig och lyssna på vad jag har och säga" Skrek han tillbaka. Jag tog ett djupt andetag och lutade mig baka i fåtöljen.

"Snacka då" han himlade med ögonen.
"Vi kan inte göra det här själv, dem skulle ta ner oss lätt md deras makt, så." Alla spände deras blickar i Ross och väntade på att hans skulle fortsätta.
"Vi behöver hjälp" Jag rynkade på pannan.
"Vad menar du med hjälp?" mumlade jag.
"Men vad fan bieber, Vi behöver hjälp för att ta fast dem där jävlarna och döda dem en efter en, vi behöver hjälp från ett annat gäng”.

 
Jag pussade Jessica på kinden och hon gick åt motsatta hållet. Jag satte in snäckorna i örat och började nynna lite på låten jag lyssnade på. så fort låten tog slut ändrade jag till en ny låt och koncentrerar min blick på mobilen, vilket jag ångrade efter jag kände att jag gick in i någon. Jag kollade upp och blev inte förvånad när jag fick syn på Brad.

"Vad gör du här?" sa jag lite halv drygt. Han flinade och visade upp min väska, vänta min väska? Vad fan gjorde han med mig väska? Jag försökte ta väskan ifrån honom men han lyfte bara hans hand längre upp så att jag inte kunde nå den. 
"Ge mig den" snäste jag. Han putade med underläppen och kollade med den där irriterande blicken.

 "Vad hände med den trevliga Sasha?" frågade han och jag himlade med ögonen.
"Hon dog ut när du stal min väska!" han höjde på sitt ögonbryn. Jag blängde på honom och han började flina igen.
"Jag kan inte ha stulit den om jag nu står här med väskan framför näsan på dig" sa han smart. Jag fnös till och la armarna i kors.
"Så varför har du den?" 
"du glömde den i parken någon dag sen så jag tog den innan nånannan kunde göra det" mina läppar bildades till ett O och jag log mot honom för att leka oskyldig. Han började skratta och gav mig väskan. Jag tog glatt emot den.
"Du dömer folk fort" sa han och kollade sårat mot mig. 
"Jag dömer folk som jag inte litar på" han nickade.
"Så vill du ha skjuts hem, vid det här lagret tror jag nog att du har missat bussen" Jag kollade mot busshållplatsen och såg att bussen åkte iväg. Jag ryckte på axlarna och nickade.

"Om du har bilen med dig den här gången" sa jag och höjde på mitt ögonbryn, han skrattade och pekade på en bil bakom mig. Jag gick mot den och han öppnade dörren åt mig. Jag hoppade in och satte mig på sättet. Han satte på hög musik och jag började sjunga på skoj. Bästa känslan som finns är att sitta i en bil med hög musik. Fönstret ska vara öppet så att håret flyger bakåt och den svala luften skulle vara svalkande mot din varma kropp. Det var så jag och Cassie brukar göra. Jag saknar henne, direkt när jag kommer hem måste jag omedelbart ringa henne. Men då kom jag på det min mobil är sönder, på grund av Justin om han bara skulle låta bli att kasta in mig i vattnet, en del av mig blev irriterad samtidigt som en annan del i mig tyckte om det, när han höll om mig sådär i vattnet för att säga förlåt, och hans retliga skratt som lämnar han läppar, gör så att jag bara vill trycka mina läppar mot hans och få honom att sluta håna mig. 
"Vi är framme" sa Brad och sänkte musiken. Jag kollade upp mot huset och log
"Tack för skjutsen och tack för väskan" jag hoppade ut från bilen och hörde honom vinka hejdå innan han åkte iväg.
"Saaaasha" tjöt Melissa och springer mot mig med Ryan springande efter henne. Jag skrattade och Melissa hoppade upp i min famn. 
"Ryan vill äta upp mig" Ryan stannade och la armarna i kors.
"Gömmer sig bakom sin syrra ser jag" Jag skrattade och viskade i Melissas öra.
"När jag säger spring så springer du okej?" Hon nickade och log stort och kollade sedan på Ryan.
"Det där är fusk, inga hemligheter" gnällde han. Jag släppte ner henne och tjöt "Spring".
"Du får aldrig tag i mig" vrålade hon och sprang men med Melissas osmarta drag sprang hon mot Ryan. Han fångade henne och bar upp henne så att hon hängde upp och ner. Hon skrek och började skratta.
"Sasha hjälp mig" jag skrattade mer och gick fram till henne. 
"Du får hjälpa dig själv nu" log jag och pussade hennes kind. Jag log mot Ryan och han besvarade mitt leende. 
Jag gick in till köket och såg Julia duka undan på bordet. 
"Hej Sasha, bra dag?" 
"Hittills har den varit helt okej" Hon log och stängde av vattnet som rann ner från kranen. 
"Låt oss göra den bättre och åka in till gallerian och köpa en ny mobil till dig" Jag log stort och nickade.
"Sen kan vi ta ett fika på starbucks" viskade hon. 
"Det skulle vara perfekt" svarade jag.
"Bra, då är det bestämt förbered dig vi åker om 5 minuter" Jag vände mig tänkte att det fanns inget extra jag skulle göra så jag la bara min kredit kort i fickan och satte mig i soffan där nu Melissa och Ryan hade lugnat ner sig för att kollade på tv. 
"Så har du träffat Justin idag?" frågade Ryan och flinade. Jag stelnade till och ett leende placerades på mina läppar när jag bara fick höra Justins namn. jag kan väl inte gilla honom så mycket, Han betyder ingen han är en player som håller på med alla tjejer försökte jag övertyga mig själv.
"Hur ska jag veta" fnös jag. Han himlade med ögonen.
"Varför skulle du inte veta, du gillar han" sa han med sitt flin kvar på hans ansikte.
"Det är jag inte alls" tjöt jag som en 5 åring.
"Varför log du när jag sa hans namn då" Jag la armarna i kors och kollade argt mot honom.
"Han betyder inget" snäste jag
"Vem, betyder inget" frågade Melissa nyfiket. 
"Ing--"
"Din syster är kär i Justin" Sa Ryan. Melissa ögon blev som jordklott och jag flämtade till. Jag kastade kudde hårt mot honom men han fångade den innan den han träffa hans huvud.
"Sasha är kär i Justin" sjöng melissa och klappade händerna. Jag himlade med ögonen och Ryan började sjunga tillsammas med Melissa. 
"Sasha och Justin sitter i ett träd, trädet börjar rulla och dem börjar kyssas" skrattade Melissa och jag kunde se när Melissa sa kyssa blev Ryan tyst och mimade "K-n-u-l-l-a" för att Melissa inte skulle höra. Jag spände blicken i honom och ville bara slå till honom.  Jag viftade bort dem båda med handen när dem föll ihop ett okontrollbar skratt tillsammans. 
"Sasha ska vi gå?" kom Julia in och granskade Ryan och Melissa som skrattade.
"Vad skrattar ni ungar åt" Jag gapade stort och hopades på att dem höll käften 
"Sasha är--" men Melissa han inte säga någoting förrän Ryan höll sin hand framför Melissas mun. 
"Vi bara skämtade med Sasha" avbröt Ryan. Hon nickade och jag kollade tacksamt mot Ryan. Det var fortfarande han som startade allt det här. När jag och Julia skulle gå ut från ytterdörren hörde vi ryan skrika till i smärta.
"Du bet mig" jag skrattade smått och vi gick ut till bilen för att åka iväg till gallerian. 

 
Timmarna i stan hade gått och vi var äntligen tillbaks hemma. Klockan hade redan blivit 7 och de hade blivit ganska mörkt här i stratford läskiga gator, nu när de börjar närma sig vinter. 

"Vill du ha någonting och äta Sasha?" Frågade Julia. Jag började tänka på någonting jag kunde vara sugen på men de fanns inget speciellt just nu.

"De spelar ingen roll" svarade jag och log. Jag sprang upp till övervåningen och gick förbi Melissas rum. Men tvärstannade när jag hörde massa skratt från rummet .Jag knackade försiktigt på dörren och öppnade sedan den efter jag fick höra ett "ett kom in". Inne i rummet befann sig ingen annan än Ryan och Melissa. Melissa log stort mot mig och skrattade. Jag lutade min kropp mot dörrkanten och fuktade mina läppar.

"Vad har du köpt då?" Frågade Ryan och nickade mot påsen jag höll i. Jag lyfte upp den och tog upp föremålet som fanns i påsen. Jag visade upp min iPhone jag hade köpt, de blev en iPhone. manen som jobbade i affären visade mig från 3G till iPhone 5 med massa olika färger men jag valde en vit blandat med rosa Iphone 5. Ryan vickade lite med sina ögonbryn.

"Nu kan du ha dina nattsamtal med Justin utan några problem" retades han. Jag blängde kort mot honom innan jag tog tag i en gossedjur Melissa hade på hyllan och kastade den på honom, med all hopp hopades jag att den skulle träffa han men han fångade den i luften igen.

 
"Bara för att du spenderar dina nätter med Porrtidningar" skrattade jag och han skulle precis kasta nallen på mig men jag stängde dörren snabbt som möjligt och kunde höra hur nallen träffade hårt mot dörren. Jag skrattade och gick in till mitt rum med mobilen i handen. den behövdes bara laddas, mannen bakom kassan sa att han hade fixat allt med mobilen. Allt som behövdes nu var bara att ladda den. jag satte snabbt in den i laddaren och knöt upp mitt hår i en hög Bulle. Jag försvann in till badrummet och ställde mig framför spegeln. Mitt ansikte var inte världens vackraste just nu när de fanns lite sminkrester från dagen så jag tvättade bort allt och kollade nöjt i spegeln när mitt ansikte var som renast. Jag gick tillbaka till min mobil och kollade om den hade satt på. allt jag ville göra nu var att ringa JJ som jag hade lovat henne. Jag skrollade snabbt ner i kontaktlistan tills jag stannade på Jessica. Jag tryckte på ring och hoppade in i sängen med laddaren i. 

"säg att du köpte en iPhone" hörde jag henne tjuta i telefonen. Jag skrattade och började nicka men insåg snabbt att hon inte kunde se mig.

"Självklart" Hon tjöt till igen med en fangirling röst. Hon verkar vara mer lyckligare än mig.

"du måste skaffa insta nu, Fixa ett nu nu" Jag skrattade lite mer och gick in i AppStore för att ladda ner den efter jag hade tryckt på högtalarna och kunde höra Jessicas glädje tjut lite då och då.

"Klart" sa jag i telefonen när den hade laddats klart. 

"Men vad väntar du på, skaffa ett konto" Jag pilade lite i mobilen tills jag kom in till startsidan. 

"Vad ska jag göra nu" frågade jag förvirrad. 

"Följ mig på JJ_Jessica" Sa hon. Jag skrev in hennes namn snabbt och tryckte på följ. Jag kollade in hennes bilder och skrattade åt hur fåniga vissa var men fastnade på en, en bild på mig och henne. Jag tyckte på bilden och granskade den vi var i skolan jag kommer ihåg när Jessica tog den. Jag kollade in på hennes Likes som de stod 29 på och fick syn på JustinBieber högst upp. Jag rynkade på pannan och kunde inte hjälpa att trycka på hans namn. Han hade runt 70 bilder och min blick fastnade på en bild där Justin var vid en sjö utan sin tröja. Jag bet min läpp och fick ut ett ”Damn”. Men hade helt totalt glömt bort att jag pratade med Jessica.

"Vadå, vad såg du?" Jag kollade skräckslagen på samtalet.

"Inget" svarade jag snabbt och kände mig generad

"De var Justin, visst? Du är inne på Justins konto" pratade hon lugnt från början men skrek nästan ut det sista

"Va nej varför handlar allt om Justin hela tiden" försökte jag leka oskyldig 

"Försök inte, du är så inne i honom" 

"Jaja" sa jag och ville söka upp nån från California, Cassie. Jag visste att hon hade instagram så varför inte kolla in. Jag skrev in Cassiejefferson och såg direkt hennes bild komma upp.

"Erkänn bara det, du var inne i hans konto" gnällde JJ.

"Kanske" svarade jag enkelt. Hon tjöt lyckligt till och jag fnissade bara åt hennes beteende. Jag scrollade ner på alla cassies bilder och log när jag såg hur glad hon var och hur hon hade det. Jag kollade in i hennes kommentarer och såg en som jag fastnade för 

*Du är så busted när Sasha för reda på det här*. jag rynkade förvirrad på pannan och fortsatte läsa vad Cassie svara. 

*hon kommer aldrig få reda på det med den där fattiga telefonen hon har* jag flämta till, Vad är det jag ska få reda på? Vad fan är det här? kommentarerna tog slut så jag gick bara till nästan bild och det var då mitt hjärta stannade, jag kunde känna hur det sprack i hjärtat min egen bästa vän.

"Ånej" fick jag fram och la handen framför munnen.

"Vad har hänt Sasha?" Frågade Jessica oroligt i andra sidan luren. Jag skakade snabbt på huvudet och försökte stoppa tårarna som ville tränga sig igenom.

"Nej Nej" förtvivlad blundade jag ögonen hårt, önskade tio gånger att jag aldrig såg det där.

"Sasha vad har hänt? du gör mig orolig" en tår rann ner från min kind en ynka tår dem andra han jag blinka bort.

"vi pratar imorgon i skolan Jessica" sa jag innan jag avslutade samtalet. 


What? Vad har Sashas sätt i Cassies bilder? Jag älskar att ni alltid gissar på random saker :D

Jag vill bara säga att jag aldrig hann skriva klart på kapitel 31 så den kommer inte upp, jag kanske kan fixa klart en medans jag är här men det är bara ett kanske.

 

Och så får jag några kommentarer om min grammatik, ja, jag tål kritik! Ni behöver inte vara oroliga. Jag vet att min grammatik suger, men det här är första gången i mitt liv jag tar skrivandet på "allvar" förstår ni vad jag menar? Och det är min allra första novell och jag hoppas att jag utvecklas mycket under tiden, för jag har själv läst flera bloggar från allra första början och det finns STORA skillnader mellan förr och nu. Så jag hoppas det blir så på mig också! Men jag ska försöka tänka mer på grammatiken ändå♥ :)

KOMMENTERA♥


Kommentarer
Thilda säger:

såklart ska det slutar när det är såå otroligt spännade!! längtar till nästa vill verkligen veta vad cassie har gjort för något!! :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Jag tror att cassie kysser sashas ex från carlifornia på bilden (glömde vad han heter)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Lmssy säger:

Åhh du får inte sluta kapitlet sådär! Jag dör ju här av längtan till nästa ;)

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://lmssy.blogg.se

Linda säger:

Åååh,jag vill bara ha nästa nu!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Vicky säger:

OMGOOOSH LÄNGTAR TILLS NÄSTA SÅ SJUKT BRA OCH SPÄNNANDE!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Ida säger:

Omg!! Måste få ett till NUNUNU!!

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://Imanangel.devote.se

MINA säger:

NÄSTA KAPITEL NU!!! KAN INTE VÄNTA ;D

KOMMENTAR SKRIVEN:

FeliciaDutra säger:

Åååh skitbra! Undrar verkligen vad de är hon ser/läser!!! Men kan verkligen inte gissa mig fram vad de kan vara? Längtar tills nästa!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Maria :* säger:

ÅHHHHHHH DU KAN JU INTE SLUTA SÅ DÄÄÄR?!
Get your ass to the computer and write NOW!! Sjukt bra! Längtar till nästa!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Emma säger:

Mer nu!!!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Justinbiebernovellz säger:

Sååå braaa

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://Justinbiebernovellz.blogg.se

Anonym säger:

Det kanske är nått med hennes mamma? O:

KOMMENTAR SKRIVEN:

Emmy<3 säger:

Love it, snälla snabba med nästa!!
Jag gissar på att Cassie kysser Sacha's ex eller något med hennes mamma... <3

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

HAHHAHA dom håller alla på med henne och Juju HAHAHHA MER!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Belieber biatch säger:

Åhh MER! så duktig asså!! <3 <3

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Jättebra, hon hade sett Cassir och Jake kyssas elr hångla? Jävla Cassie sån fejk h**a

KOMMENTAR SKRIVEN:

Ida säger:

Så bra kapitel! Måste du sluta däär haha så spännande juu... :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Camilla säger:

Du är ju bah grym? Så spännande!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Erika säger:

Jättebra!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Ditt största fan säger:

Gud vad bra! Nu är jag såååååååååå nyfiken på fortsättningen! Snälla kan du inte typ göra en dag där du lägger upp en massa kapitel! Typ en lördag läger du upp 3-6 kappitel eller så. Det skulle vara jätte kul! Älskar din novell och hoppas att det går bra för dig framöver å allt!!!!!!!!!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Ellen säger:

Gooosh va bra!! Är nästan heeelt säker på att cassie typ kysser sashas ex! Omg du är ju så braaaa

KOMMENTAR SKRIVEN:

Alexandra säger:

Omb, älskar kapitlet !!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Engla säger:

Mina gissningar vill jag inte änns tänka på. Åhåh ): undra vad som hänt..
Vill ha nästa nu ju, jag kan inte vänta :D

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Jag tror att det var någon nakenbild på sasha

KOMMENTAR SKRIVEN:

Victoria säger:

OMG hon kanske har en ny pojkvän? ;) fast dååå hade inte kommentarerna varit så, haha! :)

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://onedirectionland.blo.gg

Anonym säger:

Såååå braaa meer

KOMMENTAR SKRIVEN:

Adina säger:

Braaa

KOMMENTAR SKRIVEN:

astrid säger:

Åh gud så spännande!:D
Är det här verkligen din första novell? Helt sjukt, den är ju asbra! Du är mycket bättre än flera andra som har skrivit i flera år...

KOMMENTAR SKRIVEN:

Ellen säger:

Omg ba hände? ahh vill ha mer!!! Jätte bra :D <3

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

NEJ DET FÅR INTE SLUTA SÅ!!!! Jag måste får reda på vad det var på bilden! Kan inte ens tänka mig vad det är..!!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Sofia säger:

Varför kan jag inte läsa?! Det är bilder över texten som gör att jag missar jätte mycket, något förslag på vad det kan vara? Snälla hjälp mig!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Omg! Jag har läst om varje kapitel i din novel minst 3 gånger men det e fortfarande spännande. Du får inte sluta!!!! Vill läsa fortsättningen NUUUU

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

när kommer kapitel 31? de skulle komma igår ju :(((

KOMMENTAR SKRIVEN:

Agnes säger:

Åhh jag vill veta vad hon skrivit om Sasha :))))

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://justinbdrew.blogg.se




- Skriv ditt namn här:

- Skriv din e-post:

- Skriv din url här:

- Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback