25

Postat i kategorin Sacrifice for love

Chapter 9 - this is ryan [Part 2]

Previously
"Sasha de här är Ryan" sa hon jag vände sakta blicken mot personen hon stod bredvid och önskade 10 önskningar att det var en liten pojke. Men där satt han killen som kallade mig hora, Ryan Butler.  

  
Jag vände mig obekvämt i stolen och bet mig löst i läppen någonting jag alltid gör när jag blir nervös. Han gav mig ingen blick när Mrs Butler presentera honom för mig. Vad hände med när dem sa att han var en liten pojke som stökade runt i huset? Eller sa dem liten pojke? Han ser ut som att vara jämngammal som mig, ett liv med en annan ungdom. Great!
När jag trodde att livet inte kunde gå mer sämre som det redan var så kommer det direkt upp något nytt framför mitt ansikte. Jag kan fortfarande inte fatta hur jag har varit så här starkt. Allt har bara kommit in under en vecka bara sådär spontant iallafall för mig. 
"Sasha vill du ha någonting att dricka?" Frågade Mrs Butler som satt mittemot Mr Butler. 
"Ehm.. Nej tack Mrs Butler?"
"Men kära gud, nej kalla mig Julia" brast hon ut helt chockad över att jag hade sagt Mrs Butler.
"Förlåt Julia" hon log mot mig och fortsatte bläddra i nån fashion magasin som låg framför henne.
"Sasha, kan jag få vatten snäääälla?" Bad Melissa och puttade med läpparna. Jag reste mig upp och gick mot vatten kranen, åh inte du igen tänkte jag för mig själv. Tur så var bordet dem satt i lite längre bort så då skulle de nästan vara omögligt att se på om nu kranen bestämmer sig för att bråka med mig. Glasen hittade jag så fort jag kom fram. De stod prydligt vid ett öppet skåp. Placerat perfekt vid storleks ordning från moderna till vanliga. Jag skymta en rosa kopp som jag tog tag i och försökte nu få igång vattnet. 
Jag försökte slå till den liten som jag gjorde där uppe i mitt rum men kände en smärta spridas i handen
"Shit" mumlade jag lågt för mig själv.
Jag böjde ner mitt huvud och kollade runt om den, du vet om det skulle finnas en knapp. Jag hängde mig över köksön och tänkte liten hur det här skulle gå. Ska jag bara fråga hur man sätter på den här jävla kranen kanske? De kommer tycka att jag är nån slags idiot. Nej det blir för pinsamt. Jag försökte dra upp kranens lilla handtag som var på sidan och där såg jag en droppe som bildades jag böjde huvudet snabbt och kollade på den? Vafan om nån såg mig nu skulle dem ha tyckt att jag var nån slags psyko, som precis blivit utsläppt från mentalsjukhuset. Jag grymtade till och försökte med allt 
"Kom igen, funka" viskade jag till ingen annan än kranen. Jag såg en skugga bredvid mig och hörde ett liten rörelse jag stannade till och kollade sakta vänster om och där stod Ryan med en tom blick och ett glas i handen antagligen för att vänta på sin tur. Jag kände hur de brändes extremt i mina kinder och om jag nu såg ut som en tomat skulle jag absolut inte bli förvånad. Det här var det pinsammaste jag har varit med om tänk om han stod och kollade på allt jag gjorde nej de får inte hända, oh lord. Ryan höjde på sitt ena ögonbryn och spände blicken i mig. Jag flyttade på mig lite och lät honom göra sitt, han tryckte ner handtaget och poff vattnet var i gång. Jag fnös till och lät mina spända axlar falla ner. Hur kunde jag vara så dum? Jag provade med upp, vänster och höger men aldrig ner. Han ställde ner glaset hårt på diskbänken som fick mig att hoppa till lite. Efter det vände han sig om och gick ut. Nu var det min tur jag gjorde exakt samma sak som Ryan hade gjort och nu kom vattnet äntligen ut. Jag fyllde Melissas glass och la den framför henne vid de höga bordet. 
"Vad lång tid det tog?" Sa hon och kollade konstigt på mig. Med inget ansiktsuttryck satte jag mig ner irriterat.
"Mmh" mumlade jag och tog en mini tugga från mackan som låg framför mig, nu har jag ingen aptit alls.
 
 
Efter att vi hade ätit klart hade jag gått upp till mitt rum och skulle byta om så att jag och Julia kunde gå och shoppa. Jag visste inte vad jag skulle behöva, jag har ju en hel butik i min WIC. Jag gick in till toaletten och stolt  satte jag på kranen och log för mig själv jag tvättade ansiktet och drog av mig mina kläder så jag bara var kvar i mina underkläder. Jag steg in i min WIC och letade efter det jag skulle ha på mig, jag gick igenom allt som fanns i rummet med mina ögon snabbt men visste inte vad jag skulle ha på mig. Tillslut bestämde jag mig att checka vädret, jag ställde mig upp och gick mot fönstret. Jag öppnade fönstret för att sträcka ut min arm och kolla om det var antingen kallt eller varmt. Precis när jag hade öppnat fönstret blåste det kall vind mot min halvnakna kropp och snabbt stängde jag fönstret efter mig. Well nu vet jag att jag tänker ha på mig den tjockaste och varmaste kläderna som finns. Jag gick tillbaka mot WIC ochhittade en stickad tröja och ett par blåa jeans, efter drog på mig ett par bruna boots. jag gav en sista blick i spegeln för att kolla hur jag såg ut. Jag hade bestämt mig att inte lägga smink, varför vet jag inte. 
"Sasha är du klar?" hörde jag Julia ropa från nedrevåningen, jag drog min väska som låg i min säng och kollade om jag hade mitt kreditkort i väskan. Inte för att jag hade pengar som räckte för en linne men för säkerhetskull.
Jag tänkte precis ropa tillbaka att jag var påväg men gjorde inte det. Det sista jag skulle vilja göra är att skämma ut mig. Istället gick jag med snabba steg ner till Julia. Hon log mot mig och vi öppnade dörren för att lämna palatset som familjen Butler kallar för ett "hus". 
"Hej då Sasha" ropade Mel och sprang till mig för att ge mig en kram.
"Hej då" svarade jag och kysste henne i kinden. Mel skulle stanna lite först med Ryan och efter ett tag skulle Sandra komma. Enligt Julia är hon städerskan i huset som ska nu också bli till en barnvakt. Jag och Julia steg in i bilen och var på vår väg. 
"Så, ser du fram emot att börja skola" frågar Julia, juste jag ska börja skola yippie.
"Det är spännande... typ" svarade jag hon log.
"Du behöver inte varar orolig, du kommer gå i samma skola som Ryan" säger hon. Ja? Är det något bra, hell no. Jag kan känna hur mycket skit som kommer hända mellan oss. 
 "ja, va roligt" säger jag sarkastiskt.
"Jag vet att Ryan inte är världens trevligaste just nu, men vänta tills ni har fått lära känna honom" säger hon och svänger in till parkeringen. 
 
När vi hade handlat klart gick vi tillbaka till bilen och jag bar på 2 påsar med VS underkläder och 3 påsar från Zara och det var bara mina kläder då, men jag hade precis lika mycket till Melissa. Plus hade vi handlat mycket mat för vi skulle ha någon middag tillsammans.
Vi hade parkerat framför huset och några män kom för att bära påsarna, jag har alltid undrar var de kom från. Jag steg in i huset och kastade av mig bootsen och gick in till vardagsrummet där Melissa och en Asiat kvinna satt och lekte.
"Sasha" ropar Melissa och ger mig en kram jag kramar henne tillbaka, och kvinnan reste sig upp för hälsa på mig.
"Du måste vara Sasha, jag heter Sandra" säger hon och jag sträcker fram min hand för att skaka hand med Sandra men hon attackerar mig med en kram. Jag kramar försiktigt tillbaka och drar mig loss.
"Jag tror jag ska ta en dusch" säger jag. Sandra ler och jag går snabbt in till Julia för att berätta till henne att jag tänkte duscha och går mot min rum. Äntligen kan jag slappna av tänker jag för mig själv och går in till badrummet. Jag drog av mig alla mina kläder och steg in i duschrummet och stängde glasdörren efter mig. Jag satte på vattnet och lät den sköna, varma vattnet rinna ner från mitt huvud ner till mina tår. Jag tog fram schampot och tvättade mitt hår. Jag masserade min skalle och njöt av den sköna, avslappnande känslan som rann igenom min kropp. 
När jag blev klar gick jag ut ur rummet och drog på mig min handduk och kastade mig själv i sängen. Jag sträckte mig mot min mobil och hörlurar, jag gick igenom mina låtar,och la ner mitt huvud på den mjuka kudden. 
Ljuset lyste starkt på mitt ansikte, var det redan morgon? jag öppnade ögonlocken och blev genast bländad av solen så jag stängde dem snabbt igen. Jag sträckte ut min armar och gäspade och reste mig sakta upp. Men märkte sedan direkt att jag fortfarande låg med en handduk lindat runt om mig. Jag såg mot en klocka som befann sig på en liten nattbord bredvid mig 19.13 stod det på alarmklockan. Va? Har jag sovit hela dagen. Jag reste mig upp från sängen och gick in i garderoben för att leta efter någonting skönt att ta på mig. Ett par av mina favorit mjukisbyxor låg lite utanför min resväska så jag tog tag i den och la den slarvigt över min arm för att leta efter ett linne. Då jag fick syn på kassar från zara. Shopping, frukost och Ryan de var då jag kom på det dagen var inte slut ännu. En middag var det vi skulle ha en familjemiddag de hade Mrs Butler sagt innan jag skulle ta en dusch. Jag vek i hop byxorna och la dem fint på en hylla. Varför inte hitta någonting fint istället. Jag letade upp ett par höga svarta jeans med ett fint vitt löst tröja som jag la under byxkanten för att få en bättre outfit. Efter som klockan snart var halv 8 så orkade jag inte ta på mig smink de var ju bara en middag. 
"Åh Sasha precis i tid, kan du hjälpa mig att duka?" Sa Julia när jag mötte henne i hallen, jag nickade och gick efter hennes fotsteg. 
"Du kan ta fram besticken som ligger i andra lådan så lägger jag fram maten." 
"Okej" sa jag tyst så att nästan bara jag hörde och gick fram till lådan. Hur många skulle jag ta fram då? Tänkte jag för mig själv och börja räkna. Melissa, Julia,Josh och Ryan. Jag ryckte enkelt på axlarna och tog fram 5 gafflar och fem knivar. När jag kom fram till bordet la jag dem vid varje tallrik och satte mig bredvid Melissa. 
"Vart är den där ungen nu" sa Julia irriterat och reste sig upp. Mr butler skakade besviket på huvudet åt vad? det visste jag inte? Men jag antar att det inte var nåt med mig att göra. 
"Vart är du" skrek Julia, jag vände min blick mot henne och såg att hon pratade med telefon.  
"Du lovade att du skulle komma, jag skiter i dina kompisar, de här är din familj och du är i stora problem, hör du det" fortsatt hon skrika i telefon. Mr butler harklade sig och fick både mig och Melissa bryta blicken från Julia. 
"Nån som är hungrig" sa Josh med ett fake leende, som både jag och Melissa tolkade. Men med Melissas stora mun så kunde hon inte vara tyst och hålla dig borta från andras problem.
"Varför skriker Julia?" Sa hon nyfiket. Jag suckade men var själv lite nyfiken vem hon pratade med. 
"Hon pratar med Ryan, han skulle ha varit här till middagen" 
"Ryan är snäll" sa Melissa helt random och skrattade. 
"Tycker du?" Sa Josh och gav henne ett stort leende.
"Ja när Sasha och Julia var i stan, så råka jag stänga av hans spel" Mr Butler fick en orolig blick och kollade storögt mot henne.
"Så han jagade mig runt huset och jag sprang sen fångade han mig och kastade mig över axeln det var jätte roligt, vi lekte kurregöma och han var så dålig att han aldrig hittade mig" 
Ah sure Melissa han hittade aldrig dig.
Josh skrattade och Melissa log stolt. När julia kom tillbaka hade vi redan ätit från våra tallrikar. Hon såg upprörd ut väldigt upprörd.
"Förlåt, att ni fick höra det där, men han gör mig galen" jag nickade lite och hörde hur framdörren öppnades och stängde in kom Ryan arg, antagligen för att man tvinga hem honom. 
"Ryaaaaaan" tjöt Melissa och sprang fram till han. Han himlade med ögonen och gick förbi henne. Idiot, Melissa såg ut som att hon skulle börja gråta, nej Melissa alla är inte som Chris och dem som bor i Calabasas. 
"Ryan, kom hit nu innan du får utegångsförbud resten av ditt liv" ropa Josh barskt mot Ryan som skulle gå sin väg mot trappan. Han kom tillbaka genast med en irriterad gå stil och blängde på mig, jag såg att han tyckte allt var mitt fel. Jag bröt genast min blick från honom och tog Melissa i handen sedan upp till rummet jag sov i. 
"VART HAR DU VARIT NÄR DU VISSTE ATT DU SKULLE VARA HEMMA I TID -. VET DU VAD RYAN JAG ÄR TRÖTT PÅ DITT BETEENDE DU MÅSTE TA OCH ACCEPTERA ATT DEM BOR HÄR NU" skrek Mrs Butler 
"VARFÖR BRY NI ER OM VART JAG ÄR NÄR NI ÄNDÅ SKAFFADE NYA BARN" 
"FÖR ATT DU ÄR VÅR SON OCH VAD MENAR DU MED NYA BARN"
"JA NI HÄMTAR HEM FÖRÄLDRALÖSA BARN HEM TILL ERAT HUS SOM OM ATT DET VAR HELT NORMALT" skrek han, vad fan menar han med det.
"Sasha varför säger Ryan så" sa Melissa som var en aning lät skakig i rösten. 
"RYAN" hörde vi Mr butler skrika.
"NEJ DE MÅSTE FINNS EN ANLEDNING VARFÖR DERAS FAMILJ INTE VILLE HA DEM SÅ VARFÖR SKA VI TA ANSVAR" skrek han och sedan hörde jag ytterdörren stängas i en hård smäll orden träffade mitt hjärta hårt hur kunde man säga så? Har han inga känslor alls? Jag kramade om Melissa hårt när jag hörde henne snyfta till. Jag ville bara slå till hans huvud så hårt att han deckar i dagar. 
"Vänta bara han ska få se vad jag ska göra med honom" röt Melissa wow Mel? arg?, farligt!

PART 2 ÄR UPPE BABES ♥
sorry, jag vet att jag lovade att den skulle senast komma upp imorgon, men det typ hände något i skolan och jag var trött när jag kom hem så jag hann inte skriva klart!
 
Jag vet inte om ni vet om det som händer i stockholms förorter nu, men jag bor här och det är rätt läskigt :/
 
Jag frågade om ni ville ha Justins perspektiv, och de flesta sa ja. Så kapitel 10 kommer vara om justin då :) 
 
ÄLSKAR ERA KOMMENTARER DE GÖR SÅ ATT JAG BARA VILL SKRIVA MER OCH MER OCH MER SÅ SE TILL ATT KOMMENTERA BABES♥ 
 

Kommentarer
Adina säger:

Bääst

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Grymt bra kapitel men just nu känner jag för att smälla till ryan ordenkligt. Jävla egotrippade skit unge! Jag bor oxå í stockolm, sollentuna och alla exlosioner från bilarna skrämmer skiten ur men :/ vart bor du??

Svar: Hahha tror mig det vill jag med! Aa skit läskigt jag borI Husby och Rinkeby :)
biebsdrew.blogg.se

KOMMENTAR SKRIVEN:

Agnes säger:

Sååååå braaaa!:)

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://fames.se/justinbiebers

Sandy säger:

Sjuktbra!! Meeeeeeeer!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Sandy säger:

Sjuktbra!! Meeeeeeeer!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Tilde säger:

Jätte bra kapitell längtar grymt till nästa! :)

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://fames.se/justinbiebers

Anonym säger:

Kan inte typ Justin komma och typ va skyddande mot Sasha?
Längtar till nästa så sjukt mke!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Vafan Ryan? Hur kan du ens säga så :O åhhh skriv nuuuuuuuu annars dör jag här borta AHHAHA

KOMMENTAR SKRIVEN:

Emelie säger:

Jätte bra! :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Ellen säger:

Sååå bra😍😍 du borde skriva så man kan se bådas perspektiv i ett kapitel någon gång. Men jätte bra. Älskar det👏👏👏

KOMMENTAR SKRIVEN:

Ella säger:

,när kommer nästa

KOMMENTAR SKRIVEN:

Maria :* säger:

BÄSTA!!! Meeeeeeeeer!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

meeeeeeer

KOMMENTAR SKRIVEN:

Haya säger:

Mer!!
Kan nästa snälla komma idag??<3
När kommer sasha och Justin träffas??

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Super bra<33

KOMMENTAR SKRIVEN:

Lanya säger:

Mer...snälla kan ett komma ut idag???
Och när kommer sasha och Justin träffas??:)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Sarah säger:

JÄTTE BRA
När kommer nästa

KOMMENTAR SKRIVEN:

Celebnovell säger:

Superbra!

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://celebnovell.blogg.se

Celina säger:

Skit bra!! :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Viktoria säger:

Jätte bra kapitel, skulle dock önska att du skrev mer målande! Men det är ju bara ett tips.

KOMMENTAR SKRIVEN:

Elin säger:

BRAA!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Bina säger:

Älskar din novell!
Jag älskar sättet du skriver på och handlingen, jag älskar
karaktärerna och jag älskar DIG som "författare".
Alltså älskar jag allt om din novell!😊

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://biebsdrew.blogg.se

Eve säger:

Super bra kan inte vänta tills nästa kommer
När kommer nästa

KOMMENTAR SKRIVEN:

biebersfru säger:

OMFB skittbraaa läs min novell också?

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://justinnovell.devote.se

Elin & Emma säger:

DU ÄR GRYM , längtar tills nästa kapitel kommer. MEEEER! Vill du göra länkbyte? Svara tillbaka på min blogg så jag ser. Ha en bra dag :)

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://jusdrewbieber.blogg.se




- Skriv ditt namn här:

- Skriv din e-post:

- Skriv din url här:

- Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback