28

Postat i kategorin Sacrifice for love

Chapter 13 - Nothing for me

Previously

 Flickan satt på en gunga och grät, hon hade på sig en svart klänning och det var en svart himmel. Jag rynkade på pannan och undrade vad Melissa höll hemligt, jag kanske borde fråga henne? Nej, jag ska vänta på att hon berättar till mig.  


Sashas perspektiv

Det har snart gått 1 vecka sen jag flyttade till Stratford. Jag känner mig lite mer bekväm runt Julia och Josh nu , Jessica och jag är som systrar och allt känns lite bättre nu när jag vet att det finns folk som bryr sig. Fast Ryan då som bara går förbi mig som om jag inte finns i huset. Vi har inte haft någon vanligt konversation. Men jag bryr mig inte, han beteer sig som en riktig bitch. Han är rätt skum, han sitter tyst framför sin mobil eller så är han inte hemma eller så är han med Justin killen.  Melissa har blivit tystare, jag har försökt prata med henne rätt mycket nu. Men hon vill inte prata lika mycket. Jag vet att något stör henne, något i skolan. För hon vill inte ens gå till skolan. Ibland låtsas hon vara sjuk. Jag frågar henne hur hennes skoldag har varit för att få reda på hur det är, men allt hon svarar är bara ett bra eller roligt. Om det fortsätter såhär mer ska jag fråga henne, men till dess hoppas jag på att hon kommer till mig.

Jag gick ner till köket och fixade lite flingor, ingen var hemma och jag fick nycklar hem så jag skulle låsa. Jag åt mina flingor snabbt och drog på mig mina skor och gick ut ur dörren. De varma vädret träffade mina nakna lår och den svalkande vinden blåste på min långa bruna hår. Jag gick mot busshållplatsen som låg 5 minuter från huset och väntade på bussen, jag satte mig på bänken och drog på mig hörlurar och lyssnade på musik. Jag kollade runt och det var ingen annan människa förutom mig, jag bytte låt  och kollade upp från min mobil när jag såg en bekant man med sin hund. Jag kollade extra noga och såg att det var samma man som jag såg när jag var på en kvällspromenad med Jessica. Jag kisade med ögonen på grund av solen som strålade mot mina ögon, mannen var lång med mörkbrunt/svart hår. Jag ville se färgen på hans ögon men det var omöjligt. Mannen kollade på mig och jag slutade stirra på honom och sänkte snabbt mitt huvud mot min mobil. Jag tror gud hörde mina böner om att slippa den pinsamma stunden mellan mig och mannen som stod 100 meter från mig. Bussen hade kommit, Jag steg in i bussen och kollade ut från fönstret och konstigt nog var inte mannen kvar.

 

Jag steg av bussen och promenerade mot skolan. När jag var framme vid den gigantiska porten som ledde in till skolan tog jag ett djupt andetag och steg in. Jag har försökt att undvika så mycket uppmärksamhet som det går. För jag seriöst orkar inte berätta vem jag är och vart jag bor osv. Jag chansar på att ingen i den här skolan förutom Jessica och Justin vet att jag bor hos Ryan. Som jag har uppfattat det är Ryan en av dem populäraste i skolan så om nån nu visste att jag bodde där skulle namnet Sasha Gonzales viskas runt i skolan. För engångs skull så gjorde Ryan någonting bra att inte berätta vem jag är. Eller varför skulle han? När jag nu hade kommit fram till skåpet kännde jag ett par mjuka händer hålla för mina ögon bakifrån. Jag fnissa lite.
"Hej JJ" sa jag och öppnade mitt skåp.
"Fan, hur visste du att det var jag? det kunde lika gärna vara han" sa hon frusterad och pekad på en blond kille. Killen såg hennes pekande och kollade förvirrat mot henne samtigt som han gick ifrån oss.
"Thats right bitch walk away waaalk away" tjöt hon till killen. Han slutade stirra och började dra snabba steg ifrån oss. Jag skrattade och skakade på huvudet samtidigt som jag letade efter min antecknings bok till kemi lektionen jag hade som första lektion.
"Nån checkar in din ass totalt" hörde jag Jessica säga irriterat bakom mig.
Jag kollade bak och letade efter personen J.J hade sin blick på.
"Ve-.. Chaz han som står vid så kallade populära gruppen" avbröt hon mig och gjorde en gest med sina fingrar när hon sa populära. Jag himlade med ögonen och tittade på killen hon hade pekat ut. Han blinkade med ena ögat och vände sig om för att babbla med sina kompisar.
"oh nej gjorde han precis det jag såg.. Sasha håll mina örhängen" hon tog ut ett av hennes stora runda örhänge och skulle precis ta ut den andra innan jag stoppade henne.
"JJ seriöst, han blinka med ena ögat det betyder inget, lugn" lugnade jag ner henne och gav tillbaka hennes örhänge hon hade slängt i min hand.
"Okej, Sasha för den här gången.. MEN" skrek hon nästan ut det sista
"Om jag ser honom göra en enda gest mot dig och jag svär.." Hon tog ett lugnade andetag och blängde på Chaz som hade ryggen emot henne.
"Skit i det kom så går vi" sa jag och drog i hennes hand. Vi skulle till kemi salen vilket ledde till att vi måste gå förbi killarna fan. När vi gick förbi dem blev jag lättad av att dem inte gav oss någon uppmärksamhet. Jag andades ut och gick bredvid J.J.
"Ey" mitt hjärta stannade till nej snälla säg inte att det är till oss. Jag kollade på Jessica och såg att hon redan hade vänt sig om. jag vände mig sakta om och såg allas blickar mot oss.
"Vad" snäste Jess och blängde på Chaz
"Aaaw kom igen JJ va ingen glädjedödare nu, jag vill bara ha en kort pratstund med din nya vän" sa han med blicken på mig. Jessica skulle precis gå emot han men jag tog tag i hennes arm så att hon skulle stanna. Chaz kollade ner mot min hand som höll J.J i  armled och fnös.
"Wow gullet, du rädda precis mitt liv jag visste inte att du var så inne i mig"
jag höjde mitt ögonbryn och min mun föll vidöppen.
"Chaz hon är ingen att driva med, om du inte vill att hon ska hälla kaffe på dig när ni har sex"
Jessica som nyss var spänd slappnade av när hon hörde den bekanta rösten precis som alla andra. Allas blickar vändes mot Justin som stod lutad mot ett skåp med hans tonade ray beans. Bredvid honom stod en tjej med runt 8 cm klackar och svart långt hår hängande på honom. Hon skrattade överdrivt högt. Jag la mitt huvudet lita snett och kollade konstigt på henne jag menar vem hörde inte hur falskt det där var. Medans hon skrattade var alla andra tysta och hade ingen anning vad Justin precis menade förutom jag då.
"Jag kommer ihåg det där oh em ge haha" sa tjejen högt och fnittrade.
Jag fake hostade lite för att få henne tyst.
"Du var inte ens där" sa jag och kollade åt sidan. jag hörde lite hur alla o:ade åt det jag sa och skratta. Tjejens aniskte förändrades till arg som att hon ville döda någon, någon som mig.
"Ursäka" jag kollade bara med en känslolös blick mot henne. Hon skulle precis gå i från Justins famn och gå mot mig men Justin hålde hårt om hennes midja så att hon skulle stanna.
"Vem tror du att du är din hora, stick här ifrån ditt närvaro äcklar mig"
"*Host* * *host*  *host*  ahhh sorry Barbie allergi *Host*  *host*" skämtade JJ och drog i min hand därifrån. Jag hörde hur alla skrattade bakom oss åt vad J.J gjorde.

 

Justins perspektiv.
"Ey, Justin vad menar du med kaffe skämtet har du träffat bruden innan".
Jag mumlade ett mmh och suckade. Vi satte oss ner i klassrummet och han stirrade på mig. jag ignorerade hans blick och slappnade av i stolen. Han slog till min axel och sa
"Detaljer bro detaljer" Jag satte mig rakt upp i stolen och drog av mig mina ray bans.
"Jag träffade henne första dagarna hon var här, hon sprang in i mig och spillde sitt kaffe på mig och sprang iväg med min bok till tjejernas toalett, så någonting mer du vill veta?" förklarade jag snabbt.
"Sprang hon iväg med din bok till toa..letten?" upprepade han mig och var på väg att falla in i ett hysteriskt skratt.
"Tystnad, Somers" sa mrs Clark och fokuserade sedan på sin läsning igen.
"De är sjukt" viskade han till mig och löt sig bak i stolen. "Hon är ju en 10/10, och jag skulle lätt ta henne på plats", "jag menar jag checkade in hennes ass och.... damn" fortsätter han.

"Inte intresserad, Chaz" sa jag irriterad.

"VA? bror är du hög?" skrek han nästan ut.

"SOMERS, sista varningen" ropade Mrs Clark.
"Hon ser helt okej, men ingenting för mig. kolla på henne så oskyldig duktig liten flicka, jag kan slå vad om att hon aldrig svalt en droppe vodka" svarade jag honom.
"Men det är det som gör hela saken mer intressant, använder henne sen kastar henne" förklarade han för mig som att jag inte fatta vad han ville ha från henne.
"Lycka till" sa jag sarkastiskt som att Chaz skulle ha en chans på nya tjejen. Han blängde på mig och förstod vad jag menade.
"Bara för att du är inne på tjejer som Jasmine, hon har fått i sig plus gånger det skulle inte fövånna mig om du vaknade upp med klamydia" sa han och flinade.
Jag fnös till och reste mig upp från stolen när klockan ringde ut. När jag kom ut och var vid toaletterna hörde jag en pipig röst ropa efter mig.
"Juuustin, vänta på mig" Just nu kännde jag mig irriterad, arg och irriterad igen. Så hon passade perfekt det här tillfället att bara släppa ut min ilska. när hon kom fram till mig drog jag henne snabbt in till toaletten och vår process var genast igång.


Here you go! Oh no Justin inte intresserad, men chaz är. Tror ni han lyckas med sin engångsgrej? Chapter 14 börjar jag skriva på så fort kommentarerna har rullat in så kommnetera Bebes! 


Kommentarer
Adina säger:

Awesome :D

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Jättebra!
Jag älskade det! :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Linnea säger:

Meeeeeeer

KOMMENTAR SKRIVEN:

Emelie säger:

Jätte bra ! :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Thilda säger:

riktigt bra novell! men jag vill att det ska hända lite mer mellan typ justin och shasha snart! :D

KOMMENTAR SKRIVEN:

Thilda säger:

längtar till nästa kapitel! :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym kanin jao säger:

Asbra, önskar ja kunde skriva som du!<3

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Mer snälla...<3

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Mer snälla...<3

KOMMENTAR SKRIVEN:

Cicii säger:

OMG!! jättttttteeeee bra!! när kommer nästa kapitel?
Ett länkbyte? kram<3

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://cicciiz.blogg.se

biebersfru säger:

OH MY GUSH meer

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://justinnovell.devote.se

Ellen säger:

ÅHHHH JÄTTE BRA ! :D

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anna säger:

Assbra !!!!!!!!!!!! Längtar till nästa !!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

OMG!!!
Mer

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

ohhhh vad hände där :O ;) merrrrrra!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Celebnovell säger:

Min favorit kapitel hittills, superbra! :)

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://celebnovell.blogg.se

Stronglove säger:

Vill du ha länkbyte i menyn? svara på min blogg :)

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://stronglove.devote.se

Anonym säger:

Haha alltså orka, för bra haha , hon JJ är precis som ja, hah dör! More thanks! :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Haya säger:

Super bra<3
Mer snälla

KOMMENTAR SKRIVEN:

din babe säger:

I want more babe, now ♡♥

KOMMENTAR SKRIVEN:

din babe säger:

I want more babe, now ♡♥

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Mer

KOMMENTAR SKRIVEN:

cawii säger:

Din novell är bäst längtar verkligen till nästa!! :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

anonym säger:

Jättebra!

KOMMENTAR SKRIVEN:

melinda säger:

Du skriver så bra aahhhh !!:O meerrr♥♥♥

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Omg meerrrr :D

KOMMENTAR SKRIVEN:

din babe igen säger:

More

KOMMENTAR SKRIVEN:

Thilda säger:

vill bara ha nästa kapitel nu!!! :D

KOMMENTAR SKRIVEN:




- Skriv ditt namn här:

- Skriv din e-post:

- Skriv din url här:

- Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback