29

Postat i kategorin Sacrifice for love

Chapter 11 - First day

Previously
När jag hörde hur Ryans nycklar prasslade utanför fönstret sprang jag upp till mitt rum. Jag låste snabbt dörren, och samtidigt som jag hade stängt dörren efter mig öppnade Ryan dörren. Jag gick mot min säng och la ner mitt huvud, nu ska jag tvinga mig själv till sömns, jag börjar skola imorgon.. Fuck.


lick his Abs.  och ät din frukost innan du åker till skolan" sa Julia glatt och log stort mot mig. Jag nickade och satte mig bredvid Melissa med en lätt puss på hennes kinden. Hon vände sig om och gav mig en grimas. Jag skrattade lite åt henne beteende innan jag hörde Mrs Butler avbryta vår stund.

"Sasha, du får skjuts av Ryan till skolan så släpper jag av Melissa i lågskolan när jag åker till jobbet" sa hon och kollade mot Ryan.
"VA?! nej vadå skjutsar henne till skolan" brast ryan ut från sina lilla värld.
"Men hur hade du tänk att Sasha skulle komma till skolan då?"
"Bussen" sa han som att det var den absolut smartaste ideen för att Sasha Gonzales kan allt om bussar i ett helt främmande land tänke jag sarkastiskt.
"Ryan Butler, du skjutsar Sasha till skolan även om du vill eller inte, Slut DISKUTERAT!"

Det blev en pinsam tystnad. han svarade inte sin mamma vilket som fick Mrs Butler att bli ännu argare. Jag ångrade nästan att jag ens kom ner till köket idag.
"RYAN" snäste hon irriterad
"JA OKEJ JAG FATTAR" röt han tillbaka. Hon skakade på huvudet och gick i från köket. Efter henne gick Ryan ut. "Awkward" mumlade jag och Melissa tittade på mig med ett leende "Vadå" Frågade jag och himlade med ögonen
"Ryaaaan du glömde en sak i köket" ropade Melissa och fnissade. Jag gav henne en oh no you didn't blick och hoppade till när någon bakom mig snäste
"Jag har inte tid med att sitta här som din betalda chafför så kom eller jag svär du får gå till skolan som ligger 30 minuter härifrån" Varför var jag inte förvånad att det självklart skulle vara Ryan.
"Snacka om PMS" mumlade jag och reste mig upp. Det var meningen att bara jag skulle höra men tydligen var jag inte ensam.
"Vad fan sa du?!" Jag tittade upp mot hans ansikte utan att vissa en ända rädsla eller jag försökte.
"Du hörde" snäste jag och himlade med ögonen och för att vara lite mer dramatiskt såg jag till att ge honom en lätt puff när jag gick förbi han för att plocka upp min jeans jackan. Han stormade ut från köket och ut från ytterdörren nöjd av mitt svar svansade jag efter honom till hans bil. Han smällde till bil dörren extra hårt, uppmärksamhets barn. Efter jag hade stängt bildörren backade han bilen och körde ut från gården. Att sitta här med Ryan var obekvämt och nu när jag är ensam med honom var det dubbelt så obekvämt om inte mer. När vi hade kört förbi några hus stannade han helt plötsligt bilen. Förvirrad kollat jag runt om mig varför stanade han? Jag kände en blick bränas mot min kind. Då jag vände mig om och skulle fråga honom varför vi stanna.

"Varf-." "Ut" avbröt han mig.
"Va?" sa jag och rynkade lite på pannan.
"Ut" upprepade han fast mer irriterad.
"Varför är vi framme?" svarade jag och tittade runt om området efter en skola. Han böjde sig fram och öppnade min dörr.

"Ah visst skolan ligger precis runt hörnet där" sa han och pekade mot ett sväng mellan några hus. Jag nickade lite och klev av bilen. Efter att jag hade stängt bil dörren skulle jag fråga honom en sisa fråga men bilen körde i full fart bort från mig. Han verkade konstig jag menar varför skulle vi ta bilen om de ända var 5 minu.- vänta lite? Fuck Fuck jävla åh jag sparkade på en papperskorg brevid mig och svor av smärtan. Men allt jag tänkte på att den där jäveln. Han lurade mig.. fan att min hjärna jobbar som en fucking sköldpadda. Han sa att det tog 30 minuter till skolan och här står jag vilse i mitt nya område ingenstans att ta vägen. Jag kunde inte gå tillbaka då jag garanterar att Julia redan har åkte med Melissa, plus så vill jag inte inte skaffa mer bråk mellan Ryan och Mrs Butler. Någonting jag vill undvika är såna stunder speciellt om det handlar om mig.

 
Efter att jag bestämt mig för att hitta min egen väg till skolan så hittade jag den. Hur länge det tog hmh 2 TIMMAR. Har missat minst 2 lektioner och allt var pågrund av den här idioten. Hur jag hittade hit ja efter att fått frågat en kvinna som trodligen hade sätt mig dampa sönder så hamnade jag iallafall framför mitt favorit caffe Starbuck som låg lite utanför mitt omårde. Du vet Ryan som hade så himla brottom och lät mig inte äta min frukost. Så jag hade gått in beställt en latte sedan frågat männsika efter männsika till skolan, skulle inte bli förvånad om halva staden skulle känna till mig efter det här. Nu när jag var här hade jag fått ett schema och några böcker från rektorn som hade snällt förståt varför jag var jätte sen. Jag kollade  klockan på mobilen och gick ut genom rektorns kontor. Skolan såg precis ut som en vanlig skola, fast 10 gånger större. när jag var i den långa korridoren visste jag inte vilket håll jag skulle ta. Jag kollade ner mot min latte som var halv full och tog en klunk, fast ångrade det kaffet var kall som is usch. Jag gick rakt fram i byggnaden och kollade runt för att leta efter lektionen jag skulle ha just nu. på schemat jag hade fått stod det att jag hade historia i rum 2007. Great, nu how the fuck ska jag hitta ditt. Jag gick och kollade av siffrorna på alla dörrar jag gick förbi.

”rum 1030.. rum 1033…ru,-” Med ett ända liten krock hade jag flugit bak och landat rakt ner med rumpan förre. Jag kollade på kaffet som hade spillts över hela golvet, och kollade sedan på ett par svarta supras. Sakta tittade jag upp mot killen från tå till topp han var helt dränkt av svart kaffe som jag hade ställt till med.

”Vad fan är ditt fucking problem” röt han och drog handen över sin vita nej bruna t-shirt. 
”Kan inte du fucking se där du går eller?” röt han ännu en gång. Fast den här gången blicken nere på mig.
”F-förlåt” sa jag snabbt och plockade upp alla böcker som låg på golvet och ställde mig upp. Jag smet bort medan han höll på och dra händerna över tröjan, och mumlade irriterat för sig själv. Jag gick mot en annan väg och hörde hur några snabba fotsteg komma bakom mig. Jag kollade bak och såg samma kille springande bakom mig, med mina galna reflexer sprang jag också, jag sprang ifrån honom. Jag kunde höra hur han skrek efter mig men jag ignorerade det bara och fortsatte att springa iväg. Nu hörde man att stegen närma sig så jag gick in i den närmaste damtoaletten. Jag ställde mig framför spegeln och pustade ut. Mitt hjärta dunkade snabbare än allt jag menar vem springer efter en sådär, vad skulle han göra? jag tvättade bort de kletiga på händer och kollade upp mot spegeln.
”Woaaah” jag hoppade till och kollade på killen som stod bakom mig. Han var arg, som en tjur.
”Jag vet inte om du såg att det stod damtoaletten utanför dörren” säger jag och lägger armarna i kors med lite attityd men jag var rädd. Hans ögon var svarta säkert för ilskan han hade på mig, man kunde inte se en ända känsla i hans ögon förutom ilska vilket som gjorde hela sitautioen mer spännade. Kaffet hade böjat torka på hans tröja, jag kände mig lite skyldig men allt var ju inte mitt fel eller?
”Jag vet inte om du ser att mitt ansikte visar hur mycket jag bryr mig” säger han.
”Vad vill du mig?” frågar jag,

”Jag vill inget dig, men jag vill ha min bok tillbaka” snäste han och var irriterad. Wow ding ding jag hitta Ryans kopia. Jag kollade mot papperna och böckerna jag hade samlat ihop innan och såg en bok som inte var min. Mina kinder hetades till och jag drog fram boken och gav den till honom. Han tog den och var på väg ut innan han kollade bak. 
”Se dig för nästa gång, bitch” säger han och går iväg. Jag suckade tungt och kollade på klockan, det hade gått en halvtimme av historia lektionen och jag hade lite hopp kvar om att hitta klassrummet. Jag gick ut ur badrummet och kollade på dörren som låg rakt framför mig, rum 2007 Yes. Äntligen något bra som händer mig idag. Jag knackade på dörren och hörde hur någon skrek inne i klassrummet.
”Kom in”. Jag öppnade dörren och det första mina ögon fastnade på var en smal, lång kille med krulligt hår som rullade på golvet och skrek.

”AHHH KHADFFI KHADAFFI SPRIIINNG” skrek han och hoppade runt. Jag blev rädd, riktigt rädd.
”Sasha Marie Gonzales, är det du? Frågar läraren och kollar strängt på den smala kilen så att han skulle lugna ner sig . Jag nickar lätt och min blick var fast på den konstiga killen. Killen kollar generat mot mig och satte sig sakta på sin plats.
”Sasha du kan sitta bredvid M.Sevani” säger han och pekar mot galna killen. Jag gick fram till den lediga platsen och satte mig där. ”Gonzales nu när du ändå sitter där kan du kanske övertala att Khaddafi inte kommer komma tillbaka från döden, och att muslimska människor inte tror att man kommer tillbaka efter döden” säger läraren och ler. Eleverna skrattar och galna killen som heter någonting skrattade med. Jag log och kollade ner mot mitt anteckningshäfte och kladdade på den under hela lektionen. Under hela lektionen kände jag killens blickar bränna mot min hud. När lektionen äntligen var över ställde jag mig upp snabbt för att lämna den obekväma känslan så fort som möjlig och börja leta efter mitt skåp istället för lunch. Jag gick ut ur klassrummet och var på väg ner.


”Hey” jag kollade bak för att se vem det var som ropade efter mig och såg en lång, kurvig tjej som såg hur söt ut som helst. ”Hey” svarar jag och ler.
”Jag hoppas inte det som hände i klassrummet skrämde dig, för det är typ något helt normalt för oss” säger hon och skrattar. ”Nej, det var.. ganska normalt” svarar jag och vi båda skrattar.

”Vart ska du?” frågar hon.
”Jag tänkte leta efter mitt skåp”
”Men du missar lunchen, de ryktas att det är pannkakor. Det vill du inte missa?” säger hon jag ryckte lite blygt på axlarna och tänkte svara spela roll men hann inte svara innan hon drog med mig till matsalen.
”Förlåt, jag hann aldrig presentera mig. Jag heter Jessica, Jessica Jarell men du kan kalla mig Jess eller J.J” säger hon. ”Jag heter Sasha Gonzales och du kan kalla mig .. Sasha?” säger jag och hon skrattar.
”Du är rolig du” säger hon, fast jag inte försökte få det att låta som ett skämt men whatever.
Vi kom fram till matsalen och som tur hittade jag mitt skåp under vägen, och den låg precis bredvid J.J’s. Vi gick in till matsalen och ryktet var tyvärr inte sann, det var nån äcklig soppa jag helst ville slippa. Vi tog vår mat och letade efter någonstans att sitta. 

”Yo, J.J här” ropade kille från historia lektionen, vi gick till han och satte oss ner.
”Hej, jag heter Mike” säger han sött mot mig och räcker fram handen, jag ler och skulle precis skaka hand med honom när han drog tillbaka handen och sjöng
”can’t touch it dununununu” han reser sig upp från bordet och går iväg. Jag skrattar och kollar mot Mike som rör sig ut ur matsalen med sin skateboard i handen.

Efter att den korta skoldagen var över fick jag skjuts hem av Jessica, jag bad henne att följa med in men hon sa att hon var tvungen åka hem men att hon gärna skulle vilja komma förbi ikväll. Jag hälsade hej då och gick den korta vägen till dörren. Jag knackade och Sandra kom snabbt och öppnade dörren, jag hälsade på henne och gick in till Julia för att hälsa på henne.
"Hej Sasha, hur var första skoldagen, har du fått nya vänner? Var Ryan hemsk mot dig under er bilresa till skolan? Såg du någon söt kille i skolan?" Jag kollade chockat på alla frågor som Julia rabblade ut.
"Ja Julia, det var en bra första dag i skolan, jag har fått en vän som heter Jessica och hon kommer för att hjälpa mig inför ett läxförhör som kommer upp snart, nej då Ryan var tyst" ljög jag med det sista och svarade på varenda fråga förutom den sista. Hon kollade på mig och log
"Fanns det någon söt kille då?" frågade hon. Jag skrattade och skakade på huvudet.
"kom igen Sasha" ropar hon efter mig och jag lämnar rummet. Julia är som en tonåring hon med, ibland. Jag gick upp till mit rum för att byta om till vanliga kläder, det blev ett par mjukisbyxor och en linne. Jag gick in till Melissas rum för att kolla vad hon hade för sig.

"Mel?" jag går i hennes rum och ser att hon sitter vid sin skrivbord och skrev något. Hon kollade bak på mig och sedan tillbaka mot sin papper, jag höjde ena ögonbrynet. Vad var det med henne? Varför kommer hon inte och kramar mig? Jag gick fram till henne för att kolla det hon höll på med och såg att hon höll på skriva läxor. Jag pussade hennes kind och hon kollade irriterat på mig, "kan du sluta störa mig?"


Wooh vad är det med Mel? :O Vad har hänt med spralliga och glada Mel, saknar redan henne själv. 
Jag vet min upptadering suger men ska försöka förbättre mig, följ biebsdrew på insta upptaderar bättre där med info,sneak peeks osv. Men men vad tycker ni?
kom igen minst 25 Kommentarer love !

 


Kommentarer
Ninja Turtle 🎀 säger:

Seriöst " AHHH KADDAFFI KADDAFII SPRRRINNGGG!" Vänta bara!!!! 😤 Men det var lite roligt 😋

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anna-Lena säger:

Åh, jag hatar verkligen att Ryan är så dum. Jag tycker att de borde ha bounding time snart, haha. Nä men det var jätte bra skrivet älskar din novell. Keep going guuurl!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Lisa säger:

Så bra kapitel längtar redan till nästa! Jag hoppas att Justin och Sasha kommer träffa Varandra, typ Att han är hemma hos dem när han är med Ryan hehe. :D

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://www.nattstad.se/lisa%20eleonora

Adina säger:

Bääst :D

KOMMENTAR SKRIVEN:

Ellen säger:

Jätte bra :D hon borde ha lite attityd haha men jätte bra <3

KOMMENTAR SKRIVEN:

Ida säger:

Suuuuper!!!! Du är jätte duktig på att skriva!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Maria :* säger:

ÅHH!! Saknar redan den glada Mel :/ Meeeeeeer!! Jätte bra kapitel

KOMMENTAR SKRIVEN:

Agnes säger:

Sååå bra! Vad har hänt med Mel?

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://fames.se/justinbiebers

Anonym säger:

Meeeeer

KOMMENTAR SKRIVEN:

plltoy säger:

loveuu mera babe :*

KOMMENTAR SKRIVEN:

cicci säger:

omgg jätte bra novell! när kommer nästa novell?
länkbyte? svara på min blogg

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://cicciiz.blogg.se

Linnea säger:

<3 <3

KOMMENTAR SKRIVEN:

Haya säger:

Super bra!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

mer !:

KOMMENTAR SKRIVEN:

biebersfru säger:

skitbra meeeeeeeeeer

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://justinnovell.devote.se

Celebnovell säger:

Jättebra! :)

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://celebnovell.blogg.se

Emelie säger:

Jätte bra! :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

:) säger:

Bra

KOMMENTAR SKRIVEN:

Viky säger:

MEEER!!! Åååh, vill bara att de ska klicka hahhaa

KOMMENTAR SKRIVEN:

Amanda säger:

Så braaaa, MEEER

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Super bra!!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Majja säger:

Det var jätte bra, Bad boy Justin!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Ge oss meeeer

KOMMENTAR SKRIVEN:

din babe säger:

Mera babee //PLLtot

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

men vad ä det Mel? :O

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

jättebra!
älskar verkligen din novell! :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Bina säger:

Jag älskar dina kapitel föe du är en jätteduktig skrivare och jag älskar handlingen! Är så spänd för vad som kommer att hända i näste kapitel!! Love u biebesdrew!!!❤

KOMMENTAR SKRIVEN:

Samira Bieber :* säger:

SKIIIIITT BRAAA!!!! MEEEEEEEEEERRRR!!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Stronglove säger:

Hej, vill du göra länkbyte i menyn? du har så grymt bra blogg. Svara på min blogg! Stronglove.devote.se

Svar: Aw, tack ♥ Visst kan vi göra det :) Men det beror på om du har över 80 unika varje dag? :S
biebsdrew.blogg.se

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://stronglove.devote.se




- Skriv ditt namn här:

- Skriv din e-post:

- Skriv din url här:

- Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback