10

Postat i kategorin Sacrifice for love

Chapter 8 - This is Ryan [part 1]

Previously
Jag skulle gärna vilja borsta tänderna men vågade självklart inte fråga efter tandkräm. Ja jag vet jag är en ganska blyg tjej, men vad kan jag göra åt det. Dessutom så var min tandborste nånstans i väskan så orkar inte leta efter den i timmar när jag har en säng som väntar på mig. 
När jag hade krypit in under täcket så slappnad hela min kropp, det var som en avstängd motor i en bil.. tyst och avstängd. Inga tankar inga känslor. Bara att jag kännde min egna hjärtslag. Äntligen skulle jag få en djup sömn.
 
Sasha`s perspektiv
 
Skrattet som ekade i mina öron, fick mig att vända mig om i sängen. Jag hörde mig mumla om någonting av den
sköna känslan. Jag hade aldrig vaknat upp så här skönt det var någonting annorlunda. Min ögonlock fladdrade upp. Trött gnuggade jag mina ögon med händerna och skanade rummet. Mitt hjärta stanade till när jag såg de röda tapeterna, skalan på rummet och dörren som inte alls satt på rätt ställe. Jag blinkade ett antal gånger för att komma till riktiga världen men fick exakt samma bild. Jag kolla ner på sängen jag låg i och såg hur stor den var. Wow, vart är jag någonstans? vad har hänt? varför ligger jag här? tankarna bara snurrade runt och fick mig nästan att spy av det hemska som kunde ha hänt. Jag såg en bild av Melissa i mitt huvud som fick mig resa hastigt upp från sängen. Melissa, sa jag högt och skulle precis springa till dörren men stoppades när jag hörde nån knacka på dörren och hör en bekant röst säga
"Sasha, mår du bra?" rösten lät bekant men jag fick ingen ide på vem det kunde vara. 
"Sasha är du vaken?" då slog det i mig jag tog sakta ett djupt andetag. Mrs Butler.. Just ja den nya familjen. Vi kom hitt igår hur kunde jag vara så dum. 
"Ja jag är vaken" ropade jag ut till henne.
"Vad bra, de finns frukost där nere, klä på dig och kom ner sen" efter det hörde jag steg bort från dörren och det blev tyst. Om jag sa att jag inte var nervös så skulle det vara en fet dum lögn. Det var så sent igår att jag inte hade ork att kolla in huset så noga, självklart skulle jag glömma vart jag var då, men om jag nu var i den nya familjens hus då betyder det.. jag sprang fram till en av dem mellan stora glas fönstren som var vänster om den stora dubbelsängen. Jag kikade ut från fönstren och såg en liten del av bakgården som uppenbarligen borde vara deras.
"Canada" viskade jag för mig. Jag vände mig om och tänkte att jag kanske kunde kolla vad som finns i den okända dörren som fanns i rummet. Jag rörde mig mot dörren och tog ett tag om den runda hantagen. Bakom den mystiska dörren befann sig en badrum. Min mun blev vidöppen och jag steg in i det stora badrummet. Det fanns en Dush med glasdörrar i sidan om och självklart en toalett. Det såg så rent ut och glänsande. Jag kollade in i spegeln och såg att jag hade lite mörka ringar från de dåliga sov timmarna jag hade fått, eller hur mycket var klockan? Jag försökte dra i krannen men inget vatten kom ut. jag rynkade på pannan förvirrat och försökte med alla sätt att få igång vattnet men misslyckades med allt. jag grymtade till och slog till den och vattnet börja rinna ut som vanligt, hur fan gjorde jag det där? När jag var klar med att tvätta ansiktet så gick jag mot min resväska och skulle hämta fram lite kläder. Jag rotade fram ett par mörka jeans och en vanlig enkel t-shirt där det stod intryck med siffran 22. Min blick stannade på en liten dörr som liknade som en garderobs dörr, varför inte packa upp lite nu? Jag drog garderobsdörren åt sidan och såg det jag inte trodde skulle finnas. Jag flämtade till och la händerna över min mun, en walk in closet. Jag gick genast in i den och såg att det redan fanns kläder härinne, det hängde massa fina sommarklänningar på massa galgar som jag förvånats full fastande förr, brukar inte vara så helt inne med klänningar men dem här det var helt enkelt ett plus. Under klänningarna låg de lite skor från höga till sandaler och Converse. Den här familj verkar snuskigt rik, jag har alltid drömt om att få leva så här med hela min familj. Men nu känns det som att jag bara tränger mig in här och tar deras pengar. Jag är inte van med allt det här, allt vi hade var två hyllor där jag och Melissa fick lägga våra kläder i. Jag hittade ett par matchande underkläder i garderoben så jag valde dem istället för att hålla på och rota runt i min väska igen. 
 
Jag drog igenom mitt hår lite med fingrarna och suckade när jag såg mina mörka ringar under ögonen, snabbt letade jag fram concealer från väskan och la på det. Med en sista blick gick jag mot dörren med blicken nere på golvet. Det här skulle bli så pinsamt ska jag bara gå ner till dem, jag kommer ju gå vilse i det här huset. Jag öppnade dörren och insåg att jag hade kommit till badrummet som låg i rummet. Jag skrattade lätt för mig själv ser du redan vilse. När jag kom ut från rummet gick jag snabbt mot trappan men kände att jag gick in i någon hård och föll ner på golvet va fan hände.
"Se dig för, Hora" hörde jag någon säga. Jag tittade upp och såg en lång gestalt stå framför mig, han hade blont nyklippt hår och rätt så breda axlar, vilket som skrämde mig vem är han? 
"Öh ehm Fö.. rlåt-."  Stammade jag fram.
"Håll käften" sa han och gick ner för trappan. What the hell? Okej vad var killens problem, han gick fan in i mig och sen sitter jag här och säger förlåt, typisk mig. Jag fnös för mig själv och ställde mig irriterat upp nu ska jag på min äventyr till köket tänkte jag sarkastiskt och börja rulla neråt. Så fort jag kom ner hörde jag Melissa springande mot mig. 
"Godmorgon sömntuta" sa hon spralligt och hoppade upp i min famn. 
"Godmorgon sötnos" svarade jag tillbaka och gav henne en underbar kram, glad att hon mådde bra. 
"Sasha kom och säg godmorgon till Julia" hon drog i min hand och tog mig till köket. Deras kök var så fint och modernt allt var så rent och perfekt, det var som ett drömliv alla i Calabasas ville ha. 
"Men godmorgon Sasha sovit gott?" Frågade Mr.Butler som satt i en stol bredvid fönstret och läste tidningen. 
"Godmorgon Mr.Butler" sa jag i en låg ton och satte mig på en av bar stolarna Melisa hade dragit mig till. Några stolar ifrån mig satt killen jag träffade utanför rummet. Jag kände hans blick mot min kind men jag vägrade möta den, jag ville inte. 
"Ryan" hörde jag Mrs. Butler säga helt plötsligt. Jag kollade runt för att leta efter nån som kunde vara Ryan men de fans ingen annan människa som jag inte hade träffar förutom Melissa och.. Jag kände mitt hjärta gå i en snabb fart nej snälla säg inte -
"Sasha de här är Ryan" sa hon jag vände sakta blicken mot personen hon stod bredvid och önskade 10 önskningar att det var en liten pojke. Men där satt han killen som kallade mig hora, Ryan Butler.  

Kort kapitel jag vet men gissa vad?! försättningen på kapitel 8 kommer redan senare i kväll eller imorgon jag kunde inte låta er vänta längre så var tvungen att lägga ut hälften redan idag! Hoppas ni gilla det här kapitlet och håll ut Justin kommer in snart tro mig snart så kommer han in och anledningen till att jag inte skrivit ur Justins perspektiv är för att jag vill att hans liv ska vara mer hemligt och intressant, men en fråga till er vill ni att jag skriva ett kapitel på justins perspektiv? men då får ni räkna med att det blir ett kapitel längre tills Sasha och Justin träffas!
KOMMENTERA! ❤
 

Kommentarer
Emelie säger:

Tycker du ska skriva i Justins perspektiv efter dom har träffats. :)
Jätte bra! :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Celebnovell säger:

Superbra! Gör själv vad du tycker är bäst! :)

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://celebnovell.blogg.se

Anonym säger:

Jaaa skriv ett kapitel med Justins perspektiv

KOMMENTAR SKRIVEN:

amanda säger:

sjukt bra! men snälla kan vi göra ett länkbyte? skulle betyda mycket för mig! ❤❤ kolla gärna in min novell :)

Svar: Tack sötis! Har gjort så många länkbyten nu så ska vänta lite först hur många läsare har du? jag kanske kan lägga in en nån oväntad tack ❤
biebsdrew.blogg.se

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://biebzznovell.blogg.se

Josefin säger:

Sjukt bra, men tycker du ska lägga ut lite mer kapitel då och då :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

:) säger:

tycker att justins ska vara med på kapitel 9 , fast då kommer ju justin till rayn och ska sova över (killkväll) , såå aa , typ kanske på kvällen när alla sover så typ ska sasha gå ner och dricka vatten..och då var justin i köket också...

KOMMENTAR SKRIVEN:

Agnes säger:

Jag tycker du ska skriva ur Justin's Perspektiv! Super bra :)

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://fames.se/justinbiebers

Adina säger:

Såå bra! Meer

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Jag tycker oxå att du ska skriva ett kapitel ur Justins perspektiv.

KOMMENTAR SKRIVEN:

Tilde säger:

jätte bra :) skulle vara kul att läsa ur justins perspektiv oxå sjukt bra längtar tills nästa:)

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://fames.se/justinbiebers




- Skriv ditt namn här:

- Skriv din e-post:

- Skriv din url här:

- Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback