15

Postat i kategorin Sacrifice for love

Chapter 6 - Best friends forever

Previously
Hon gick in till köket och knapprade in ett nummer på hemtelefonen som låg på kökbordet. Efter några långa väntade singnaler hörde hon rösten från andra sidan av telefon. Hennes hjärta bankade snabbare .Hon lät sina ögonlock falla ner och sa de orden hon hoppats få säg på länge.

”Allt gick fint, hon tog inte mot nyheterna så bra men nu är allt fixat och klart, förbered dig de kommer imorgon”


Jag stoppade in mina sista föremål i min andra resväska och pustade tillslut ut. Har aldrig gjort någonting jobbigare än att rensa och packa alla kläder okej vi hade inte så mycket att packa in men ändå. Mina blickar förs till sängen då och då vill bara krypa under den vama täcket och aldrig gå upp igen. De hade tagit flera timmar att vika ihop allt så att de skulle få plats i resväskan samt hjälpa Mel. Cassie hade kommit för 2 timmar sen för att hjälpa oss och tillbringa dem sista timmarna tillsammans. Chris kommer nog när som helst, jag kollade mot klockan han skulle vara här om några minuter gissade jag.
”Hoppa på väskan, Kom igen mel!” jag vände mig om och såg mel sitta på väskan och hoppade upp och ner med rumpan medans Cassie kämpade med att dra igen drakedjan. Jag skrattade så mycket att de kom tårar från ögonvrån. Det såg så roligt ut hur de rörde sig och hoppade fram och tillbaka som djur. Dem stoppade sina rörelse och tittade konstig på mig. Jag torkade bort mina tårar och försökte hålla mig för att skratta. 
”Fortsätt ni låt mig inte störa” sa jag med skrattet i halsen. Dem stirrade på mig länge och sedan började de kämpa för fult igen. Jag drog snabbt upp min mobil från min jeans ficka och började spela in när dem skrek och kämpade. Mitt i allt filmande kommer Chris in i rummet och skakar på huvudet med ett flin när han ser Cassie och Melissa. Melissa hoppade upp från väskan och springer mot Chris.
”Chriiiis” skriker hon. Han fångar upp henne i hans famn och snurrar runt henne ett varv. Hon skrattar av glädje, Chris är som en storebror för Melissa som hon aldrig fick, hon älskar honom och kan blir rätt så besviken om hon inte får ser honom på en dag. 
”Melly, hur mår min lilla björn” sa han glatt och släppte ner henne. Hon fnissade till och boxa honom löst på armen när han hade hukat sig ner till hennes längd.
”Aoouhw melly” flämta han fejkt och puttade med läpparna. Hon la sina händer på hans breda axlar och suckade till dramatiskt.
”Jag är ingen björn” sa hon och kollade argt mot han.
”Du är min lilla söta björn” sa han och blinkade med ena ögat. Hon kollade surt mot honom men brast sedan ut i skratt så fort Chris började kikla henne under armarna, jag kommer sakna det här. Jag kommer sakna Cassie, Chris och min galna klass. Jag kommer också sakna min mamma, även om vi inte hade mor och dotter relation så kommer jag alltid älska henne och hon älskar oss tillbaka, men att hon skickar oss hela vägen till Canada gör mig lite osäker. Att hon först ringer till socialen och anmäler sig själv, och sen vill hon att vi flyttar till Canada. Jag skakar sakta på huvudet för att få bort tankarna som flyger runt i min skalle och fokuserar på Mel och Chris istället. Chris hade slutat kikla Mel och de höll på störa Cassie som vanligt. Jag reser mig upp och tittar ut genom fönstret, jag kommer sakna mycket här men jag tror jag kommer mest av allt sakna värmen. jag mötte Chris blick och han kollade beskymrat mot mig, jag vet inte men det kändes som om att han kunde se smärtan genom mina ögon. Att han kunde se att jag inte ville lämna Kalifornien. Vem vill det lixom det här är mitt liv som jag bara ska lämna bakom mig.
”Melly tror inte du att svampbob har börjat” säger han för att försöka få henne att gå ut från rummet så han kan sitta och snacka med mig och Cassie.
”Thats so raven” skriker hon och springer ner till vardagsrummet. Chris skrattar och jag stänger dörren efter henne.
”Så” säger jag och vet inte hur jag ska börja konversationen, jag hoppades på att Cassie skulle börja babla om olika saker. Men hon bara satt där helt tyst. Jag satte mig ner på min säng och kollade på de två.
”Förlåt” viskar jag tyst och drar blicken ner mot mina lår, jag kände hur tårarna brännde under mina ögonlock. Cassie och Chris kom snabbt och satte sig på varsin sida om mig i sängen. De la sina armar över mig och de båda försökte trösta mig.
”Sasha, gråt inte inget av det här är ditt fel, du har försökt ditt bästa det vet både jag och Chris så snälla sluta skylla allt på dig själv” säger Cassie och rör sin hand över min rygg.
”Lova att ringa och höra av dig så mycket du kan, och kanske någon dag kan jag och Cassie komma och hälsa på?” försöker Chris.
”Hell no, aldrig att jag ska flyga med dig du får ta cykeln eller nånting” säger Cassie. Jag skrattar och torkar bort tårarna.
”Jag älskar er, glöm inte bort mig bara” säger jag. De fejk skrattar och kollar bort mot väggen oskyldigt, Jag skrattar och slår till dem båda på axeln.

Tiden hade rusat förbi och det var dags för oss att åka iväg så att vi inte missar flygget något som jag önska hände. Efter att ha tagit ner våra väskor till Chris´s bil går jag och Mel in till mamma. Jag öppnar hennes rum och kollar in till henne. Där stod hon i en blommig klänning, hon hade fixat sitt hår och lagt smink. Jag och Melissa stod utanför dörren och våra käken var påväg att nudda golvet. Hon ser på oss och ler, den leendet, mammas vackra leende. Hon var vacker. Hon log mot oss och snurrade runt ett par varv. Melissa sprang fram till henne och gav henne en kram. Jag gick sakta fram till henne och kramade om henne. Jag kunde inte hjälpa tårarna som forsade ner från mina ögon. Jag såg på hennes ansikte och märker kort efter att hon också grät.
”åh, min mascara” säger hon, hon kollar upp mot taket och drar sina fingrar under ögonen. Jag och Melissa fnittrade över hur hon lät som en liten tjej.
”Mamma du ser ut som en prinsessa” säger Mel och ler. Mamma tittat ner mot henne och grät mer, Melissa tittade skrämt mot mig.
”Vad har jag gjort” säger hon och ser ut som om att hon ska gråta.
”Nej gumman, du har inte gjort något, de bara att jag älskar er så mycket, hur ska ni någonsin kunna förlåta mig?” viskar mamma, jag känner hur skuldkänslorna tar plats i mig. Vi sätter oss tre i hennes säng som hon hade bytit lakan och bäddat första gången på länge. Hon bär upp Melissa så hon sitter på mammas knä och jag sätter mig bredvid och lägger mitt huvud på mammas axel.
”Förlåt mina älsklingar” viskar hon
”Jag kommer sakna er så mycket, förlåt för att jag har varit världens sämsta mor, ni förtjänar så mycket bättre. Vi kommer ses igen, men till dess ta hand om varanndra, ni är systrar och snälla låt inget stå mellan er två” säger hon och drar hennes hand över mig samtidigt som hon sakta vaggar Mel som ligger bekvämt i hennes knä.
”Vi älskar dig med mamma, och vi förlåter dig” säger Melissa. Hon pussar Melissas kind och sedan min och vi går ner alla tre till Chris och Cassie som stod ute och väntade på oss. Vi hade ring till den här kostym kvinnan och sagt att vi har vår egna skjuts efter några ombyttna ord blev hon övertalad och lät de gå.

Jag, Mel, Cassie och Chris satte oss i bilen och vinkade hej då till mamma.
”Jag älskar er” ropar hon efter oss
”Älskar dig med” ropar vi tillbaka och då var vi på vår väg till flygplatsen.

 

                                          

Vi hade checkat in och sitter nu och väntar på flyget tIll huvudstaden Ottowa. Vi skulle tydligen få åka bil ända till stratford pågrund av alla inställda flyg. Nånting jag inte ser fram emot. Flera timmar flygresa till Canada och sedan timmar i en bil, kan det bli värre. Jag lutade mitt huvud bekvämt mot Chris axel och Melissa låg och halvsov i Cassies knä, där satt vi sorgligt tyst och njöt av att få känna varandras värme.
”SASHA” hörde jag någon plötsligt skrika genom våran gate där vi satt. Jag ryckte till och kollade runt om mig efter den vällkända rösten. Snart så såg jag han.. Jake springande mot vårat håll.
Jag kände hur Chris spände sin kropp. Han visste om det förflutna, han är ju min bästavän, han var den första jag ringde till och det var han som alltid fanns bredvid mig när jag behövde en vän. Hastigt reste han sig upp med ilska och gick med bestämda steg mot Jake innan jag ens hann regera.
”Vafan gör du här, Stick härifrån” spottade Chris fram med stängda tännder och såg ut som att han skulle döda nån. Jag ryckte lätt om hans arm och han vände sitt huvud ilsket men så fort han såg mig in i ögonen lungnade han ner sig.
”Det är okej Chris” han backade bak två steg från Jake och kollade osäkert på mig, jag nickade som svar och han gick och satte sig igen.
”Vad gör du hä-.” han stoppade min fråga genom att lägga ett finger mjukt på mina läppar. Jag blev tyst och kollade osäker på han, Vad är det han vill?
Han tryckte sina läppar mot min i en lång hård kyss. När jag inte kunde hålla mig längre avbröt jag den och drog efter andan. Han tittade in i mina ögon och sa
”Jag älskar dig Sasha glöm aldrig det”


 Inte bästa kapitel men här är kapitel 6 ❤ hoppas ni gillar det!

KOMMNETER BEBES! ❤


Kommentarer
:D säger:

Skiit bra! <3

KOMMENTAR SKRIVEN:

Amanda säger:

Asbra längtar till nästa förmodligen kommer det att handla om hennes ankomst så det är ett av anledningen! :D

KOMMENTAR SKRIVEN:

Tilde säger:

Grymt bra!!!

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://fames.se/tildemattsson

Anonym säger:

Gud va bra!!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Meeeeeeeeeeeeeeeer

KOMMENTAR SKRIVEN:

Sluta inte säger:

Det får inte sluta, jag vill ha mer, nu.

KOMMENTAR SKRIVEN:

amanda säger:

Sjukt bra!! älskar novllen! :D men justin är väll inte känd i denna nvellen? eller? <3

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

meeeeeeeeer :P

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

meeeeeeeeer :P

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

åhhh kan inte bärga mig till nästa kapitell ( eller vad man nu säger haha ) Ser verkligen fram emot att följa denna novellen!! :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Meeer

KOMMENTAR SKRIVEN:

Celebnovell säger:

Superbra! :)

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://celebnovell.blogg.se

Isabelle. säger:

Har precis läst klart alla kapitel & jag... jag har inga ord. Fast jag skrev med ord men alltså jag är mållös ;p
Jag brukade vara den där tjejen som klistrade på ett leende men hade ett krig inombords, om man säger så. Men varje gång jag ser din blogg blir jag bara så himla glad så jag tänker inte på allt det där dåliga. Jag tänker typ hela tiden på din blogg, och jag kan inte hjälpa att le.
Du är verkligen helt fantastisk, och jag får det där löjliga flinet på mina läppar när jag läser hela tiden. Jag har läst allt ifrån Biebertime till Bieb och alltså, jag måste vara ärlig, din toppar allt. Blir alltid lika förvånad över hur stark Sasha är och hur Melissa beter sig alltför vuxet för en 8-åring! (Vilket är typ supercharmigt!)
Så jag ville väl typ bara säga tack & jag längtar till nästa kapitel, jag menar, för att inte ha några ord så skrev jag ganska många.

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Kapitlet var jätte bra! (Alla dina kapitel är bra) Enda jag personligen tycker är att kapitlerna är lite korta, det gör i för sig inte så mycket men jag tror inte att jag är den enda som bara vill fortsätta läsa MEEEEEERRRR!!! Men jag skriver lite själv och jag vet att det är STÖRT svårt att komma på och skriva långt. Men jag personligen gillar när kapitlerna kommer ut lite mer sällan och att dom är långa typ. Men det är nog olika från person till person. Bortsätt från det vill jag bara säga att jag ÄLSLAR din novell så sjukt mycket!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Emelie säger:

Jätte bra! :)
Mer :)

KOMMENTAR SKRIVEN:




- Skriv ditt namn här:

- Skriv din e-post:

- Skriv din url här:

- Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback