23

Postat i kategorin Keeps in track.

Keeps in track - Prolog

 
Jag ruffsade till mitt hår bakåt när porten ut från våran skola skapade en vind.
Clary hade messat mig att hennes lektion blev inställd så hon åkte hem. Ingen skjuts för mig då.
Jag suckade och gick ut på asfaltet, mina klackar slogs mot marken vilket som förde mer uppmärksamhet mot mig. Jag himlade med ögonen och gick förbi alla. När jag närmade mig parkeringen, kollade jag snabbt på bilarna, hopp att Jackson skulle vara kvar så att jag slapp gå i dem här skorna hem. Jag såg inte hans bil men mina ögon fångades snabbt tillbaka när jag såg en vällkänd bil. Jag rynkade på panna och kollade runt om mig. Ingen var här. Med snabba steg gick jag fram till bilen och gav en sista blick runt i omgivningen.
Jag öppnade snabbt dörren och hoppade in i passagerar sättet.
"Vad gör du här?" skrek jag fast i en väldig låg ton. Han svarade inte. Jag kollade bara framåt, ville vara säker på att ingen såg mig kliva in i en okänd bil. Justin startade bilen och backade bakåt.
"Justin, vad gör du?!" tjöt jag och skulle öppna dörren men han låste dörren.
"Jag sa aldrig att jag skulle följa med dig?!" snäste jag. Han gav mig en allvarlig blick och jag förstod direkt att han ville att jag skulle hålla käften. Han vände sig sedan framåt och körde upp till motorvägen med fullfart.
"Om jag var du skulle jag sätta på bätlet" sa han. Jag höjde på ögonbrynet och kollade irriterat på honom.
Justin ryckte på axlarna och ökade farten. Jag tog snabbt tag i mitt bälte och satte fast den.
"Du är galen!" sa jag skräckslagen och kollde på hastigheten. Han var uppe i 150/h nu. Med skakiga händer kollade jag ut, flera träd försvann från min syn i mindre en än sekund. Allt var suddigt. Jag vände mig snabbt mot Justin.
"Sluta Justin!" mina ögon fylldes med tårar.
"Justin, sluta du skrämer mig!" skrek jag och drog i hans arm. Något var fel med han.
"Justin om du vill prata så kan vi prata men inte såhär snälla stanna!" grät jag. Han kollade bort från vägen och sedan på mig. Rakt i mina ögon. Hans ögon glänsde, han var inte nykter.
"Du måste skämta med mig?"
"Du är full?!" han kollade tillbaks på den långa vägen.
"Stanna bilen!" skrek jag, och slog mina svaga knytnävar mot hans axel samtidigt som jag också drog i hans tröja. Han visste inte vad han höll på med. Men han brydde sig inte ens, han höjde till och med farten. Jag snytade till, de här kommer inte funka, jag måste stoppa han innan han tar livet av oss. Jag knäppte upp mitt sättbälte och justins ansikte vändes hastigt mot mig.
"NEEJ!" skrek han. Jag kollade upp mot han och sedan upp mot vägen, men de var ingen väg jag fick syn på, bilen gupade till och jag skrek allt jag kunde,
"JUSTIN!" med ett högt ljud flög jag hårt in i förar fönstrer. Jag såg en glimt av Justin ligga skadad på ratten innan allt blev kol svart.


Kommentarer
camilla säger:

Ååå gud, den kommer bli perfekt!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Verkar vara super :)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Thilda säger:

Novellen verkar riktigt bra och jag tvekar inte en sekund på att den kommer bli en höjdare. kommer så klart sakna att läsa SFL då det var en av mina favorit noveller Men nu lägger SFL åt sidan och jag ser istället verkligen fram emot att få börja följa All that matters :D<3. Ska bli så intressant att börja läsa denna novell.

KOMMENTAR SKRIVEN:

Thilda säger:

Novellen verkar riktigt bra och jag tvekar inte en sekund på att den kommer bli en höjdare. kommer så klart sakna att läsa SFL då det var en av mina favorit noveller Men nu lägger SFL åt sidan och jag ser istället verkligen fram emot att få börja följa All that matters :D<3. Ska bli så intressant att börja läsa denna novell.

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

OMG sjukt bra du måste fortsätta med den!!!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Ylva säger:

Jag förstår inte HAHA så han är badboy i denna novellen? 😁🔫

Jag vet jag ÄR trög hehe 🙈

Men den verkade bra!👍❤️

KOMMENTAR SKRIVEN:

Nagaad säger:

Novellen har knappt börjat och jag känner mig redan besatt xD du fångade seriöst mitt intresse! Det kändes verkligen som att jag satt i den där bilen. Du är grym på att skriva noveller♥

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Oshit då bra....alla dina noveller hittills har varit bra ♥
Men man blev lite förvirrad och jag trodde att det var första kapitlet men det skulle vara em bra och unik börja enligt mig; ) men saknar redan sfl

KOMMENTAR SKRIVEN:

Vicky säger:

Jag tänker ge den en chans den låter faktiskt rätt så bra:)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Åh verkar så bra!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

ser framemot att läsa

KOMMENTAR SKRIVEN:

Janaaaaa säger:

ÅHERREGUD DET HÄR GÖR ALLT MER SPÄNNANDE!!

KOMMENTAR SKRIVEN:

astrid säger:

WOW, det här kan inte bli dåligt:D

KOMMENTAR SKRIVEN:

Galen kvinna säger:

WOW

KOMMENTAR SKRIVEN:

Sofia säger:

Gud va duktig du är när kommer nästa.?

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Omg sjukt bra

KOMMENTAR SKRIVEN:

Amanda säger:

Omg den kommer säkert vara helt perfekt! Du är så grym!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Aya säger:

Omfb så jävla perfekt!!! Seriöst! En av de bästa prologerna ja någonsin har läst!

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Bra

KOMMENTAR SKRIVEN: HEMSIDA: http://mybiebslovestorys.blogg.se

M säger:

Kommenterade på fel antar jag hehe, men FORTSÄTT FORTSÄTT alla gånger!! Älskar dig.

KOMMENTAR SKRIVEN:

Anonym säger:

Jätte bra fortsätt snällaaaaaaa.



KOMMENTAR SKRIVEN:

Sanina säger:

Hej !
Kan du inte m du vill hitta ngn annan som kan hjälpa dig med Screfice for love ?!
Om du vill // En tjej som gärn VILL läsa klart scarfice for love hehe ....

Men den här värr också SUPER (Y)

KOMMENTAR SKRIVEN:

Mina säger:

Jag vet redan att jag kommer älska denna novell!

KOMMENTAR SKRIVEN:




- Skriv ditt namn här:

- Skriv din e-post:

- Skriv din url här:

- Skriv din kommentar:

Komma ihåg dig?



Trackback